دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1395 - 10:40
اعلام برنامه‌های اصلی حوزه پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری

واشقانی فراهانی: برای تحقق اهداف دانشگاه، تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌ایم/ از برنامه جلوتریم

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه سمپوزیوم بین‌المللی نانوتکنولوژی که به مدت دو روز در واحد جامع مستقل نجف‌آباد برگزار شد، به تبیین برنامه‌ها و اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش و فناوری پرداخت.
کد خبر : 88504

دکتر ابراهیم واشقانی فراهانی در باره برنامه‌های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری به خبرنگار خبرگزاری آنا در نجف‌آباد گفت: «توسعه مراکز رشد و ایجاد شرکت‌های دانش بنیان کماکان یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی است و تاکنون توانسته‌‌ایم با راه‌اندازی 85 مرکز رشد و 712 واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان بخشی از این برنامه را محقق کنیم.»


وی ادامه داد: «بر اساس برنامه توسعه دانشگاه تا پایان سال 96 تعداد مراکز رشد باید به 150 و تعداد واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان به 800 شرکت فعال برسد.»


این مسئول خاطرنشان کرد: «دانشگاه آزاد اسلامی از نظر انتشار مقاله در کشور جایگاه نخست را به خود اختصاص داده و در ارزیابی‌های پایگاه تامسون رویترز نیز، دانشگاه آزاد اسلامی برترین دانشگاه ایران و در جهان رتبه 187 را کسب کرده است.»


میزان ثبت اختراع در 2سال گذشته نشان می‌دهد که همکاران، پژوهشگران و مخترعان ما تلاش بیشتر و همت مضاعفی را به کار گرفته‌اند

واشقانی فراهانی افزود: «ثبت اختراعات از دیگر مباحثی است که دانشگاه آزاد اسلامی بر آن تاکید دارد. یکی از برون‌دادهای علمی دانشگاه خلق دانش فنی است و مسیر خلق دانش فنی از حوزه ثبت اختراع عبور می‌کند. یکی از سیاست‌های اصلی ما حمایت از ثبت اختراع‌های ملی و بین‌المللی است که در همین راستا، اداره ثبت اختراعات در اداره کل گسترش علم و فناوری راه‌اندازی شده است و پیگیر آن هستیم که متناسب با رشد تعداد مقالات، اختراعات بیشتری را به ثبت برسانیم.»


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی، تصویب پژوهشگاه مرکزی از سوی هیات امنای دانشگاه را یادآور شد و به آنا گفت: «این پژوهشگاه از مراکز پژوهشی برتر دانشگاه و به صورت مجازی تشکیل شده است. در واقع پژوهشگاه‌های ما با واحدهای خود ارتباط مستقیم دارند و عضو مجازی این پژوهشگاه نیز هستند و سیاست‌های پژوهشی تعیین شده را به اجرا در می‌آورند.»


وی افزود: «برای تحقق این اهداف تمام ظرفیت‌های خود را به کار گرفته‌ایم. از نظر دارا بودن مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان از برنامه موجود جلوتر هستیم. تولید و انتشار مقالات باید سرعت بیشتری بگیرد. میزان ثبت اختراع در 2سال گذشته نیز نشان می‌دهد که همکاران، پژوهشگران و مخترعان ما تلاش بیشتر و همت مضاعفی را به کار گرفته‌اند.»


واشقانی، کسب 9 عنوان برتر واحد نجف‌آباد در جشنواره فرهیختگان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: «واحد جامع مستقل نجف آباد یکی از واحدهای پیشتاز ما در عرصه تولید علم، فناوری و مقاله است. فعالیت چند سال گذشته این دانشگاه نشان می‌دهد که حرکت رو به جلوی آنها شتاب چشمگیری به خود گرفته است و از این نظر یکی از بهترین و موفق ترین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می آید.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته