دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اشراق پروانه‌ها در گالری آریانای تهران

اشراق پروانه‌ها در گالری آریانای تهران
نمایشگاه نقاشی‌های پروانه شکری با عنوان «اشراق پروانه‌ها» تا ۲۴ آذرماه در گالری آریانا برپاست.
کد خبر : 884775

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ «اشراق پروانه‌ها» عنوان نمایشگاه مرجان شکری است. او در این رویداد هنری ۱۷ نقاشی، ویدئو آرت و اینستالیشن را به نمایش گذاشته‌ است.

مرجان شکری که در نقاشی‌هایش ساحت‌های وسیعی از تعابیر متافیزیکی عارفانه و شاعرانه را توصیف کرده است، تازه‌ترین مجموعه آثارش را با محوریت پروانه‌ها به نمایش گذاشته است؛ آثاری که بر همان بنیان اندیشگی، اما لحظه‌های تصویری متفاوتی دارد.

مرجان شکری متول۱۳۶۱است و نقاشی را از سال ۱۳۸۰به طور حرفه‌ای شروع کرده و تاکنون آثارش در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی و انفرادی داخل و خارج از ایران به نمایش گذاشته است. زنده یاد هادی سیف، هنر شناس و منتقد؛ شکری را نقاش صاحب استقلال‌ذهن و اندیشه توصیف کرده و معتقد بود آثار او چشم دل را باز می‌کند و به نگاه بیننده وسعت می‌بخشد. احمدرضا دالوند دیگر منتقد صاحب قلم نیز در نوشتاری آثار مرجان شکری را فراتر از نقاشی ناب انتزاعی توصیف کرده است. مرجان شکری دنیا ماورا فیزیک کوانتوم را با رنگ‌ها به مخاطب نشان می‌دهد. اما آنچه در تمام این قریب به دو دهه بر نقاشی‌های مرجان شکری رفته است را شاید بتوان با نوعی سماع نقاشانه وصف کرد. مخاطبی که در آثار او غور کند با کشف و شهودی هم داستان می‌شود که سراسر آرامش است و دیدار یار.

نمایشگاه اشراق پروانه‌ها تا ۲۴ آذرماه در گالری آریانا واقع در تهران، خیابان الهیه، انتهای خیابان مریم شرقی، ابتدای فرشته پلاک ۹ میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته