دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تولید نسل جدید انسولین به ذخیره ارزی منجر می‌شود

تولید نسل جدید انسولین به ذخیره ارزی منجر می‌شود
رئیس اداره سیاست‌ها و برنامه اقتصادی وزارت امور خارجه گفت: تولید نسل جدید داروهای انسولین در داخل کشور می‌تواند به ذخیره‌سازی ارز در داخل کشور بینجامد.
کد خبر : 884680

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سبزعلی رئیس اداره سیاست‌ها و برنامه اقتصادی وزارت امور خارجه در حاشیه مراسم رونمایی از تولید نخستین انسولین نسل جدید اظهار کرد: تولید نسل جدید داروهای انسولین در داخل کشور می‌تواند به ذخیره‌سازی ارز در داخل کشور بینجامد.

وی در خصوص اینکه داروهای جدید تا چه میزان می‌تواند ارزآوری به کشور داشته باشد، افزود: در حال حاضر سخت خواهد بود که بگوییم که ارزآوری آن به چه میزان خواهد بود و تولید نسل جدید انسولین‌ها تا چه میزان می‌تواند مانع خروج ارز از کشور شود زیرا این دارو، جدید است.

رئیس اداره سیاست‌ها و برنامه اقتصادی وزارت امور خارجه اظهار داشت: اما در بُعد خارجی، با توجه به محدودیت‌های ارزی، تلاش‌مان بر این است که با گسترش تولید در داخل مانع خروج ارز از کشور شویم و به همین دلیل در مورد انسولین نیز یکی از معضلات ما به خروج ارز از کشوربرای واردات تجهیزات بیماران دیابتی مربوط می‌شود.

به گفته سبزعلی، این موضوع به وضعیت اقتصادی و محدودیت‌های ارزی در کشور کمک می‌کند و می‌تواند از هزینه‌ای که برای درمان روی دوش خانواده‌های مبتلا به دیابت وجود دارد، بکاهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته