دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مرور دلایل بروز و ظهور داعش در «شورش تکفیری»

مستند «شورش تکفیری» با پرداختن به دلایل بروز و ظهور ناگهانی داعش در قالب برنامه «دریچه» از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.
کد خبر : 88462

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، برنامه «دریچه» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی زهرا کشاورزی این هفته مستند «عروس پشت پرده» را برای پخش در نظر گرفته است.


ظهور ناگهانی گروه تکفیری تروریستی داعش در عرصه سیاست بین الملل تمام توجه مردم دنیا و رسانه ها را به خود جلب کرده است. داعش با نمایش گسترده خشونت وحشیانه تصویری خشن از اسلام را برای مردم دنیا ارائه می دهد تا حقیقت واقعی اسلام را پنهان کند. «شورش تکفیری» به این سوال جواب می دهد که ریشه اصلی داعش به کجا بر می گردد؟


مشخصا ریشه داعش یا دولت اسلامی عراق و شام به تفکر وهابیت بر می گردد، اما چرا دقیقا زمانی که اسلام با بیداری اسلامی و انقلاب های کشورهای عربی جان تازه ای گرفته بود ناگهان وهابیت با قدرت و شدت فراوان به اتش افروزی و جنگ در منطقه پرداخته؟ تفکر وهابیت به سود و زیان چه کسانی عمل میکند؟ برای مقابله چه باید کرد؟ «شورش تفکیری» می کوشد به این سوال و سوالات دیگر پاسخ دهد.


برنامه «دریچه» با اجرای آسا اسفندریاری پنجشنبه ششم خرداد ساعت 23 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن جمعه هفتم خرداد ساعت 8 صبح و یکشنبه نهم خرداد ساعت 15 خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته