دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1402 - 13:24
رئیس دانشگاه آزاد بوشهر:

دانشگاه آزاد در قطب صنعت کشور به دنبال تولید ثروت پایدار است

دانشگاه آزاد در قطب صنعت کشور به دنبال تولید ثروت پایدار است
سعید رازقی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ورود جدی به قطب صنعت کشور برای تولید ثروت پایدار بر مبنای فعالیت‌های علمی است.
کد خبر : 884594

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در دیدار با رضا حسن‌پور فرمانده ناحیه مقاومت سپاه محمد رسول‌الله (ص) شهرستان کنگان اظهار کرد: این شهرستان از شهرستان‌های استراتژیک به حساب می‌آید که دانشگاه آزاد اسلامی نیز به‌عنوان منطقه خاص آموزشی به آن توجه دارد.

وی با بیان اینکه کنگان در جوار دریا و صنعت قرار دارد، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیر بر ضرورت جهت‌دهی راهیان پیشرفت به سمت سوی دریا و توانمندی‌های دریایی کشور تأکید داشتند و از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود با تغییر رسالت از فعالیت آموزشی و پژوهشی صرف به فعالیت آموزشی، پژوهشی و اقتصاد دانش‌بنیان در حرکت است به دنبال تولید ثروت عام‌المنفعه بوده تا هم برای دانشگاه سودمند باشد و هم جامعه و کشور به لحاظ اشتغال، رفع چالش‌ها، مواضع فرهنگی و دیگر عرصه‌ها از این اقدامات به منفعت دست یابد.

رازقی با تشریح سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این سند که سندی جامع و برگرفته از اسناد فاخر انقلاب اسلامی است به‌عنوان نقشه راه در دست همه مسئولان دانشگاه قرار داشته، همه فعالیت‌های دانشگاه در هر استان مطابق این سند، برابر ظرفیت‌ها و مزیت‌های استانی خواهد بود و عملکرد دانشگاه بر اساس آن سنجیده می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه مسئولان ارشد دانشگاه نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر دارند، توضیح داد: دانشگاه، به دنبال ورود جدی به قطب صنعت کشور برای تولید ثروت پایدار بر مبنای فعالیت‌های علمی است و در یک سال اخیر بسیاری از مدیران دانشگاه به‌منظور بررسی شرایط، ایجاد تعاملات مستمر و گسترده در همه عرصه‌ها در بوشهر حضور داشتند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور پیکره واحد است، بیان کرد: حضور دانشگاه آزاد اسلامی در هر منطقه به‌صورت سرمایه‌گذاری مشترک خواهد بود که متولی برای ایجاد تعاملات مشخص شده است. این کنسرسیوم به‌منظور هم‌افزایی توانمندی‌ها بوده تا از همه ظرفیت‌های دانشگاه به‌عنوان پشتوانه برای اقدامات در هر استان بهره گرفته شود.

این مقام مسئول ادامه داد: درباره ایجاد ارتباط با صنایع مستقر در عسلویه، استان بوشهر به‌عنوان رابط و هسته مرکزی مشخص است و با توجه به مسیری که طراحی‌شده، می‌توان بارقه‌های امید را در دانشگاه و جامعه ایجاد می‌کند.

مطالبه گری عالمانه منجر به هنجارشکنی و بروز ناامنی نمی‌شود

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه محمد رسول‌الله (ص) شهرستان کنگان نیز با بیان اینکه در منطقه پارس فرصت‌ها و استعداد‌های بیشماری وجود دارد، گفت: به‌واسطه این ظرفیت‌ها، چالش‌ها و آسیب‌های بسیاری نیز وجود دارد.

رضا حسن‌پور اضافه کرد: هر اقدامی که بر مبنای علمی باشد، صفت عالمانه و هوشمندانه نیز پسوند آن خواهد بود. به‌عنوان نمونه اگر مطالبه گری، عالمانه باشد، منجر به هنجارشکنی و بروز ناامنی نمی‌شود؛ چراکه مطالبه گری آگاهانه مطالبه گر را اغنا و شرایط طرف مقابل را درک می‌کند. اقتصاد کنگان صنعت پایه در کنار صنعت دریا است، برای تلفیق این دو صنعت، حلقه مفقوده وجود دارد که دانشگاه می‌تواند نقش مهمی در آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه در کنار تأمین نیازمندی‌های صنایع و دانش‌بنیان‌ها، نیازمندی‌های بسیاری در حوزه خدمات وجود دارد، عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند با طرح علمی، نیاز‌های موجود را احصا کند و با توجه به استعدادها، این منطقه را به‌عنوان قطب خدماتی استان معرفی و وابستگی‌ها را به مرکز استان کاهش دهد.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت‌های فیزیکی، علمی، پژوهشی و انسانی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: این تجمیع ظرفیت و استعداد در کمترین مجموعه‌ای وجود دارد. ازاین‌رو است که بسیاری از نهاد‌ها برای فعالیت آگاهانه به سمت مراکز علمی و دانشگاهی رو می‌آورند. دغدغه مندی نعمت الهی است که در کشور وجود دارد. سپاه و بسیج همراه و همقدم هر فرد و یا نهادی بوده که برای انقلاب و مردم در تلاش است. نیرو‌های مردمی سپاه و بسیج نقش خود را در خدمتگزاری به کشور و فعالیت‌های جهادی و خداپسندانه سازمان‌ها پیدا می‌کند و ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته