دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بائو: استقلال و پرسپولیس اختلاف چندانی ندارند/ تمرکز تیم‌ها روی درگیری با نیمکت مقابل است

بائو: استقلال و پرسپولیس اختلاف چندانی ندارند  تمرکز تیم‌ها روی درگیری با نیمکت مقابل است
بازیکن سابق سرخابی گفت: تمرکز تیم‌ها روی درگیری با نیمکت تیم حریف است تا اینکه تمرکز فنی روی تیم خودی داشته باشند.
کد خبر : 884563

میثم بائو در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره دربی ۱۰۲ سرخابی‌های پایتخت اظهار کرد: دربی بازی خاص هواداران استقلال و پرسپولیس است و مهم‌تر از این بازی برای آن‌ها وجود ندارد. حتی اگر تیم‌شان در فینال لیگ قهرمانان آسیا بازی کند باز هم دربی جایگاه مخصوص به خود را دارد. نقش مهمی در بازی‌های آینده دو تیم بازی می‌کند و به قول معروف، برنده دربی بازی سال را برده است. در این بازی مهم بازیکنان با تجربه می‌توانند نقش بسیار سازنده‌ای داشته باشند و گره‌گشای بازی شوند.  

استقلال فشار کمتری را نسبت به پرسپولیس متحمل شده

وی ادامه داد: هر تیمی که بتواند در دربی از صدم ثانیه‌ها در زمان حمله استفاده کند و به گل برسد، احتمال پیروزی خود را بالاتر می‌برد، چون خیلی موقعیت گیر دو تیم نمی‌آید. هر دو تیم محتاط بازی می‌کنند و نمی‌خواهند بازنده دربی نام بگیرند. دوست ندارند هواداران خود را آزرده خاطر و ناراحت کنند. حاضر می‌شوند قهرمانی را از دست بدهند، ولی برنده دربی باشند. در حال حاضر اختلاف امتیازی چندانی با هم ندارند و اتفاقاً تیمی که در جدول رده پایین‌تر را به خود اختصاص داده، شانس بیشتری برای پیروزی دارد. پرسپولیس در دو جبهه می‌جنگید و پس از آنکه از لیگ قهرمانان آسیا حذف شد، با آرامش بیشتری بازی خواهد کرد. استقلال در یک جبهه می‌جنگید و به همین خاطر، فشار کمتری را متحمل شده و آمادگی بدنی بالاتری دارد. مصدومان کمتر استقلال در برابر چند مصدوم پرسپولیس، نیمکت این تیم را در شرایط بهتری نسبت به رقیب سنتی قرار می‌دهد.  

اغتشاشات از نیمکت‌ها به سکوها منتقل می‌شود

بازیکن سابق سرخابی در خصوص اینکه امنیت بازیکنان دو تیم در روز دربی در خطر است، چون تماشاگران عادت به پرتاب اشیاء به‌خصوص در زمان ارسال کرنر یا پرتاب اوت دارند، عنوان کرد: اگر وضع نیمکت‌ها اصلاح شود آرامش را روی سکو‌ها خواهیم دید. بیشتر اغتشاشات و خشونت تماشاگران که منجر به پرتاب بطری آب و دیگر اشیاء به سمت بازیکنان می‌شود به خاطر آن است که تمرکز تیم‌ها روی درگیری با نیمکت تیم حریف است تا اینکه تمرکز فنی روی تیم خودی داشته باشند. ناآرام بودن نیمکت‌ها، مشاجره‌ها و موارد دیگری که بین دو تیم شکل می‌گیرد به سکو‌ها منتقل می‌شود و تماشاگران هم با دیدن چنین صحنه‌هایی رو به خشونت آورده‌اند. جنگ لفظی و دیگر موارد اغتشاش‌زا اگر درون زمین نباشد آرامش را روی سکو‌ها خواهیم دید.  

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته