دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1402 - 11:09

محاصره فاجعه‌بار بیمارستان العوده ادامه دارد

محاصره فاجعه‌بار بیمارستان العوده ادامه دارد
مدیر یکی از بیمارستان‌های نوار غزه که تحت محاصره چندروزه اشغالگران صهیونیست است از اوضاع فاجعه‌بار این بیمارستان خبر داد.
کد خبر : 884522

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ «احمد مهنا» مدیر بیمارستان العوده در نوار غزه از نهادهای امدادرسان و سازمان‌های بین‌المللی خواست برای کمک‌رسانی به بیماران این بیمارستان فوراً وارد عمل شوند.

وی در ادامه افزود: تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی از شش روز قبل تاکنون این بیمارستان را تحت محاصره خود قرار داده و راه‌های رساندن آب، غذا و دارو به این بیمارستان را بسته‌اند.

مهنا تصریح کرد: باوجودآنکه ده‌ها بیمار و همراهان آن‌ها در این بیمارستان در جبالیا حضور دارند اما شاهد شرایط فاجعه‌بار هستیم.

دکتر احمد الکلحوت رئیس بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه نیز روز گذشته اعلام کرد که با ادامه محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی اوضاع این بیمارستان بسیار بغرنج شده است.

وی در ادامه افزود: پهپادهای اشغالگران هر فردی را که از بیمارستان خارج یا به آن وارد شود هدف قرار می‌دهند. ۶۵ زخمی و ۱۲ کودک در بخش مراقبت‌های ویژه، ۶ کودک نارس و ۳ هزار آواره در این بیمارستان حضور دارند.

الکحلوت گفت: نظامیان اشغالگر سامانه آب‌رسانی بیمارستان را هدف قراردادند. به همین دلیل به استفاده از آب‌های زیرزمینی روی آوردیم.

پیش‌تر نیز وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به این باریکه خبر داد. بر این اساس حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت ۱۸ هزار و ۲۰۵ فلسطینی و زخمی شدن ۴۹ هزار و ۶۴۵ تن دیگر انجامیده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته