دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آذر 1402 - 10:24

مسئول سازمان ملل: ناکارآمدی شورای امنیت درباره غزه ثابت شده است

مسئول سازمان ملل: ناکارآمدی شورای امنیت درباره غزه ثابت شده است
یکی از مسئولان سازمان ملل به ناکارآمدی شورای امنیت برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه اذعان کرد.
کد خبر : 884511

به گزارش گروه سیاست و جهان، خبرگزاری علم و فناوری آنا، «مایکل فخری» گزارشگر سازمان ملل در امور مربوط به حوزه غذا در گفتگو با الجزیره تأکید کرد: بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار انسان در نوار غزه با گرسنگی روبه‌رو هستند.

وی در ادامه افزود: اسراییل اقدام به گرسنه نگه‌داشتن ساکنان غزه کرده و آنچه ما شاهد آن هستیم نابودی ساکنان این باریکه است. نهادهای بهداشتی و درمانی در غزه از بین رفته‌اند و هیچ‌کسی در این باریکه از درگیری با بیماری‌های مختلف در امان نیست.

فخری تصریح کرد: شورای امنیت ناکارآمدی خود را برای تضمین امنیت و صلح بین‌المللی ثابت کرده است.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی «آنروا» نیز روز گذشته تأکید کرد: اسراییل برای مهاجرت اجباری و دسته‌جمعی ساکنان نوار غزه از این منطقه تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: بحران انسانی در نوار غزه در حال افزایش است که باعث شده غیرنظامیان در نزدیکی مرزهای شمال و جنوب این باریکه تجمع کنند.

لازارینی تصریح کرد: چندین کشور با بیرون راندن و مهاجرت اجباری ساکنان نوار غزه از این باریکه مخالفت کرده‌اند. ویرانی گسترده در شمال نوار غزه و مهاجرت ساکنان این منطقه مرحله نخست این سناریو به شمار می‌رود و مرحله بعدی ممکن است مهاجرت اجباری ساکنان شهر خان یونس به مناطق نزدیک به مرزها باشد.

وی درباره تحولات نوار غزه گفت: برای متوقف کردن جهنم ایجادشده در نوار غزه برقراری آتش‌بس ضروری است. آنروا و ساختار کلی نوار غزه به‌زودی از هم فرومی‌پاشد و این به معنای خیانت و بی‌تفاوتی جامعه جهانی به نوار غزه است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل هم در اظهارات مشابهی گفت: ما با این احتمال روبرو هستیم که اوضاع انسانی در غزه از هم فروبپاشد و شاهد فاجعه‌ای همه‌جانبه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته