دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1395 - 15:12

رویدادهای دانشگاهی؛ از دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم تا بازدید از موزه شهدا

اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهشهر با حضور در منزل خانواده شهیدان سردار رحیم کابلی و حبیب اله قنبری شهدای مدافع حرم که در سوریه به مقام رفیع شهادت نائل شدند، دیدار و ابراز همدردی کردند.
کد خبر : 88448

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر اسداله مهرآرا رئیس دانشگاه آزاد واحد بهشهر در این دیدار با تجلیل از صبر، ایثار و فداکاری‌های خانواده معظم شهیدان، تأکید کرد: «امروز مدافعان حرم از حدود و عزت شیعه دفاع می‌کنند و اگر این مدافعان نبودند معلوم نبود امروز ما باید در کجا از خاک خود در برابر دشمن دفاع می‌کردیم.»


رئیس واحد بهشهر بیان کرد: «جامعه دانشگاهی قدردان ایثار و فداکاری شهدا و خانواده‌های معزز آنان هستند و می‌دانند اگر این ایثار نبود کشور و انقلاب حفظ نمی‌شد. دیدار با خانواده شهدا، افتخاری برای جامعه دانشگاهی است.»


در این دیدار خانواده‌ شهدای حرم به بیان خاطراتی از سجایای اخلاقی و رشادت‌های آن بزرگواران پرداختند.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسله


به همت کانون فرهنگی دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلسله و با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان سلسله دوره آموزشی مقدماتی آشنایی با کمک‌های اولیه و امداد و نجات در این واحد برگزار شد.


به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام علیان مسئول امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی سلسله در توضیح این اقدام فعالان دانشجویی گفت: «در این دوره آموزشی که کارکنان، استادان و دانشجویان حضور داشتند، سرفصل های؛ تعریف کمک های اولیه، اهداف آموزش ِکمک های اولیه، نقش و وظایف امدادگر، خصوصیات امدادگر، مدیریت صحنه آسیب، خفگی ها و حمایت های اولیه زندگی، علایم و نشانه های تنفس غیرعادی (خفگی ها )، احیای قلبی ریوی CPR ، انواع تنفس مصنوعی و کمک‌های اولیه در هنگام خونریزی از سوی یکی از استادان برجسته بصورت تئوری و عملی آموزش داده شد.»


دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون


همزمان با سالروز تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم پیاده روی از محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد داریون تا حرم مطهر امامزاده ابراهیم انجام شد.


مهدی قلج خانی مسئول روابط عمومی واحد داریون گفت: همگام با واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، استادان، کارمندان و دانشجویان واحد داریون به یاد نخستین روز به ثمرنشستن نهال دانشگاه آزاد اسلامی از محل دانشگاه تا حرم مطهر امامزاده ابراهیم به مسافت 2 کیلومتر را پیاده روی کردند و در یک فضای سرشار از نشاط، طراوت و افتخار، خداوند مهربان را به خاطر نعمت دانشگاه آزاد اسلامی شکرگزاری کردند.


در پایان این مراسم به قید قرعه به 10 نفر از شرکت کنندگان هدایایی اعطا شد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده


به مناسبت گرامیداشت 31 اردیبهشت سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی همایش کوهپیمایی و راهپیمایی در واحد آباده برگزار شد.


در این کوهپیمایی که استادان، کارکنان و دانشجویان حضور داشتند، شرکت کنندگان با تجمع در محل کوه خواجه آباده به کوهپیمایی پرداختند.


در پایان این مراسم دکتر مهدی زارع رئیس واحد از دست اندرکاران به‌ویژه یزدان شناس مسئول تربیت بدنی واحد برای هماهنگی تشکر کرد.



دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد


همزمان با روز مقاومت و پایداری دکتر سید شاپوررضا شجاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد، اعضای هیات رئیسه و جمعی از کارکنان واحد از موزه شهدای شهر هشتگرد بازدید کردند.


بازدیدکنندگان با شهدای شهر هشتگرد، بخشی از وصیتنامه ها و آثار به جا مانده از شهدا آشنا شدند.


در پایان این دیدار، شجاعی در دفتر یادبود موزه شهدا دست نوشته ای را تقدیم شهدای میهن اسلامی کرد.


همچنین به مناسبت سالروز ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام مهدی (عج) جشن بزرگی با حضور دکتر سید شاپوررضا شجاعی رئیس واحد، حجت الاسلام صادق رزاقی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان البرز، اعضا هیات رئیسه ، دانشجویان ، اساتید و کارکنان در سالن شهید مفتح دانشگاه آزاد اسلامی واحد هشتگرد برگزار شد .


رزاقی سخنان مبسوطی را در خصوص فرهنگ انتظار و مهدویت بیان کرد و فرهنگ انتظار را فرهنگی غنی و دارای ریشه دینی دانست که پس از به امامت رسید و حضرت ولیعصر (عج) در بین شیعیان ترویج شد.


رزاقی با استناد به سخنان علما و بزرگان انتظار فرج را از مهمترین کارهای یک شیعه عنوان کرد و از درگاه خداوند متعال درخواست درک حکومت عدالت گستر آن امام همام را کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب


مسابقات فوتبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به میزبانی واحد تبریز برگزار شد و دانشجویان واحد بناب موفق به کسب مقام دوم این دوره از مسابقات شدند.


در این دوره از مسابقات واحد تبریز مقام اول و واحد مرند مقام سوم را کسب کردند و از سوی کمیته اجرایی مسابقات، واحد بناب به عنوان با اخلاق ترین تیم این دوره انتخاب شد.




دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره


به مناسبت میلاد حضرت ولی عصر (عج) اعضای کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه آزاد اسلامی مرکز زواره به همراه هیأت رئیسه، امام جمعه شهر زواره و جمعی از کارکنان دانشگاه از مرکز نگهداری سالمندان سادات کشاورزی زواره بازدید و از این عزیزان دلجویی کردند.


در این بازدید، شاهمرادیان مدیر مرکز با تشکر از حضور دانشگاهیان در جمع سالمندان گزارشی از روند شکل گیری، اهداف و فعالیت‌های این مرکز ارائه کرد.


حجت‌الاسلام عسکری امام جمعه زواره هم اظهار کرد: «طبق فرمایش پیامبر اکرم(ص) احترام به مسلمان سالخورده احترام به خداوند است و احترام به مقام سالمندان و ارزشگذاری به بزرگان، توصیه دین مبین اسلام است.»


مهندس عابدزاده رئیس این دانشگاه هم هدف از برگزاری این بازدید را تکریم سالمندان، فرهنگ سازی و ارج نهادن جوانان به زحمات بزرگان به ویژه والدین دانست و از زحمات این مجموعه تشکر کرد.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت


به گزارش آنا، دکتر معصومه عمادی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت موفق به دریافت تندیس چهارمین جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی شد.


وی این موفقیت را مرهون حمایت ها و راهنمایی‌های دکتر سید ابراهیم حسینی رئیس واحد و دکتر قهرمان سلوکی نژاد معاون پژوهش و فناوری واحد دانست.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا


به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در مکان قبور شهدای گمنام واحد فسا، مراسم سخنرانی برگزار شد.


محمد راهوار مدیر فرهنگی واحد فسا در باره عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: «در سال 1361 جوانان این مرز و بوم با رشادت های خود از ارزش‌های اسلام دفاع کردند که آزادی خـرمشهــر؛ اوج شکـوفــایی عـزت مـلـی است و اجازه تعدی به دشمن متجاوز ندادند، بنابراین وظیفه هر مسلمانی این است که در عصر کنونی که دشمن از لحاظ فرهنگی، نظامی، اجتماعی در تمام عرصه های زندگی بشر به‌ویژه مسلمانان و شیعه رخنه کرده است با درایت، خطرها را شناسایی و به مقابله بپردازیم و مقابل تبلیغات سوء دشمن دست از عقاید دینی و اسلامی خود برنداریم.


در پایان مراسم، کانون هلال احمر این دانشگاه تست فشار خون و قند خون از کارکنان، استادان و دانشجویان به عمل آوردند.



انتهای پیام/

برچسب ها: شهدای حرم
ارسال نظر
هلدینگ شایسته