دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

طراحی لباس فرم مدارس به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور سپرده می‌شود

طراحی لباس فرم مدارس به کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور سپرده می‌شود
رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس با تأکید بر جامعه‌پذیر کردن عفاف و حجاب در بین دانش‌آموزان گفت: در زمینه اشاعه الگو‌های رفتاری، معرفی نماد‌ها و الگو‌های ایرانی اسلامی در زمینه پوشش برنامه‌ریزی خواهد شد.
کد خبر : 884440

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی در جلسه هم‌اندیشی کارگروه مد و لباس اظهار کرد: وزارت آموزش‌وپرورش با توجه به تکثر فعالیت‌ها باید توجه ویژه‌ای در اجرایی کردن فعالیت‌ها و برنامه‌ها در حوزه عفاف و حجاب داشته باشد.

وی افزود: موضوع مد و لباس در آموزش‌وپرورش دنبال می‌شود، خروجی این حرکت باید موضوعی باشد که دانش آموزان با مد و لباس اسلامی ایرانی آشنا شوند و در عمل آن را مورد استفاده قرار دهند.

پورثانی بیان کرد: علاوه بر ساماندهی موضوع لباس فرم در آموزش‌وپرورش باید اقدامات ویژه‌ای در بحث عفاف و حجاب و مد و لباس در بین دانش آموزان انجام شود.

سجاد لطفی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در این جلسه با بیان فعالیت این کارگروه گفت: این کارگروه ۳ عضو اصلی دارد که این اعضا شامل وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت صمت است.

وی همچنین با تأکید بر جامعه‌پذیر کردن عفاف و حجاب در بین دانش آموزان افزود: توسعه و تعمیق آگاهی و باور‌های دانش آموزان نسبت به مؤلفه‌های اسلام و پوشش، آشنا کردن دانش آموزان با شیوه‌های غرب در زمینه اشاعه الگو‌های رفتاری، معرفی نماد‌ها و الگو‌های ایرانی اسلامی در زمینه پوشش از طریق کتب درسی، فراهم کردن زمینه برای لباس مناسب دانش‌آموزان و کارکنان مدارس و ... ازجمله موارد مهم در این کارگروه به شمار می‌آید.

 گفتنی است در این جلسه مشاور وزیر آموزش‌وپرورش و سرپرست انجمن اولیاء و مربیان نیز حضور داشت و اعضای حاضر از معاونت آموزش متوسطه و سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی نیز به بیان نکات موردنظر پیرامون بحث جلسه پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته