دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اسلامی: آنجایی که برخی مدعی فعالیت هسته‌ای بودند گاوداری بود

اسلامی: آنجایی که برخی مدعی فعالیت هسته‌ای بودند گاوداری بود
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اتهامات بی پایه و اساس به این شیوه خیلی از ما وقت می‌گیرد، به آژانس گفتیم آنجایی که می‌گویید هسته‌ای، گاوداری است، کسی در گاوداری که کار هسته‌ای نمی‌کند!  
کد خبر : 884405

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امروز (دوشنبه) در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با دانشجویان دانشگاه شاهد، گفت: یکی از سایت‌های مورد نظر آژانس معدن متروکه و دیگری آهن قراضه فروشی است، آژانس پرونده دو سایت را در فروردین بسته است. معدن آباده مربوط ۷۰ سال پیش است و در دست روس‌ها بوده است. هیچ کدام از این سایت‌ها هسته‌ای نیستند و ساخته و پرداخته منافقین است.

وی افزود: اقدامات سازمان انرژی اتمی بر اساس قانون اقدام راهبری است، این قانون کارساز و مفید بوده است. هیچ کس نمی‌تواند به ما بگوید این کار را بکن یا نکن. فعالیت‌های هسته‌ای ما بر اساس NPT و در چارچوب قوانین آژانس انجام می‌شود. همه کشور‌های دارای سایت هسته‌ای تحت نظارت آژانس هستند و  ما هم از این قائده مستثنی نیستیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: تا پایان دولت در قطب‌های تولیدی حداقل یک دستگاه پرتودهی راه اندازی می‌شود. در پرتودهی تقریبا کاری در کشور انجام ندادیم. باید خیلی جنگنده (فوری)، با پرتودهی برخورد می‌کردیم.

وی افزود: با ایجاد شبکه دانش بنیانی تولید دستگاه‌های پرتودهی را شروع کردیم. باید هر چه سریع‌تر پرتودهی در زندگی مردم و در فرآیند کسب و کار و تولید محصول کشاورزی قرار بگیرد.

اسلامی بیان کرد: اتهامات بی پایه و اساس به این شیوه خیلی از ما وقت می‌گیرد، به آژانس گفتیم آنجایی که می‌گویید هسته‌ای، گاوداری است، کسی در گاوداری که کار هسته‌ای نمی‌کند!  

وی ادامه داد: اسلامی: ۱۰۰ نفر را در سازمان انرژی اتمی بورسیه کردیم. بیش از هزار رساله دکتری و کارشناسی ارشد را پشتیبانی می‌کنیم. در دفترچه کنکور ارشد نیز بورسیه گنجانده شده است. سازمان انرژی اتمی برای اولین بار در دفترچه کنکور بورسیه گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب