دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1402 - 12:46

انتقال مفاهیم و باور‌های دینی جز با جهاد تبیین محقق نمی‌شود

انتقال مفاهیم و باور‌های دینی جز با جهاد تبیین محقق نمی‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول عنوان کرد: فعالیت فرهنگی، انتقال مفاهیم و باور‌های دینی جز با جهاد تبیین محقق نمی‌شود.
کد خبر : 884343

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست هم‌اندیشی استادان و نخبگان حوزوی و دانشگاهی شهرستان دزفول با موضوع «آسیب‌شناسی مسائل فرهنگی و اجتماعی و ارائه راهکار» با حضور مجید بذرافکن، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در این نشست با تأکید بر لزوم آسیب‌شناسی و ارائه راهکار‌های عملی برای حل معضلات فرهنگی گفت: هر سازمان و نهاد در جامعه و حوزه و دانشگاه شرح وظایفی دارند، اما لازم است فعالیت‌ها و حوزه‌ها در امر فرهنگ مشارکت داشته باشند و فعالیت‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

سید محمدمهدی صافی افزود: اگر امروز بخش بزرگی از بار مقابله با آسیب‌های فرهنگی جامعه و دانشگاه بر دوش نیرو‌های انتظامی و انتظامات است، دلیل آن را باید در بی‌برنامگی، غیرمنسجم بودن و کم‌کاری حوزه‌های متولی فرهنگ جست‌وجو کرد.

انتقال مفاهیم و باور‌های دینی جز با جهاد تبیین محقق نمی‌شود

وی با بیان اینکه در مسائل فرهنگی نظیر پوشش، صرف تصویب قانون و الزام به رعایت آن و برخورد با هنجارشکنان نمی‌تواند اذهان را برای پذیرش و التزام عملی آماده سازد، تأکید کرد: کار فرهنگی و انتقال مفاهیم و باور‌های دینی از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است و این مهم جز با جهاد تبیین محقق نمی‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، خانواده را کانون شکل‌گیری هویت فرهنگی افراد برشمرد و ادامه داد: ناهنجاری‌های فرهنگی دانشجویان و دانش‌آموزان در دانشگاه‌ها و مدارس رفع نخواهد شد، مگر اینکه خانواده‌ها بر تربیت اصول فرهنگی به فرزندان خود پایبند باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم با اشاره به اهل علم بودن بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری گفت: احکام صادره از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان یک فرماندهی فرهنگی و جامعه‌سازانه باید به صورت علمی پی گرفته شود.

مجید بذرافکن افزود: پیشرفت نظام جمهوری اسلامی نیازمند یک زبان مجاهده‌ انسانی است که تنها انسان‌های قوی توانستند آن را رقم بزنند و ریشه‌های این موفقیت را در نقاط و جغرافیا‌های محلی نیز می‌توان جست‌وجو کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته