دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حواشی جشنواره تجسمی فجر؛

علت انصراف «احمد عربانی» از داوری جشنواره تجسمی فجر چه بود؟

علت انصراف «احمد عربانی» از داوری جشنواره تجسمی فجر چه بود؟
احمد عربانی، هنرمند مطرح رشته کارتون و کاریکاتور که چندی پیش با انتشار بیانیه‌ای در صفحه خود از حضور در ترکیب داوران شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر انصراف داده بود، درباره این انصراف توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 884342

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدتی است که خبر استعفای احمد عربانی هنرمند شناخته شده عرصه کارتون و کاریکاتور از ترکیب داوران بخش کارتون و کاریکاتور شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر در فضای مجازی بازتاب پیدا کرده و حاشیه‌هایی را به همراه داشته است. برخی این انصراف را ناشی از دلائل سیاسی دانسته‌اند و در این زمینه گمانه‌زنی‌های مختلفی را مطرح کرده‌اند و عربانی را به جریانات مختلف متصل کرده‌اند!

عربانی که چندی پیش از سوی دبیرخانه شانزدهمین جشنواره هنر‌های تجسمی فجر به عنوان داور بخش کارتون و کاریکاتور این رویداد هنری معرفی شده بود، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی‌اش از حضور در این جشنواره انصراف داد. بیانیه‌ای که به روشنی مشخص نمی‌کرد دلیل انصراف این هنرمند از حضور در ترکیب داوران فجر شانزدهم چه بوده است.

احمد عربانی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار آنا درباره دلیل انصراف خود از حضور در ترکیب داوران بخش کارتون و کاریکاتور جشنواره هنر‌های تجسمی فجر گفت: چون پای رفاقت وسط بود، نمی‌خواستم بیانیه‌ای که در صفحه‌ام منتشر کردم چندان واضح باشد. تنها می‌خواستم نسبت به آنچه رخ داده است، گلایه کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که دلیل اصلی انصرافش چه بوده است، بیان کرد: دوستی که برای حضور در ترکیب داوران بخش کارتون و کاریکاتور از من دعوت کرده بود، در ابتدا اشخاص معینی را به عنوان داوران این بخش به من معرفی کرد، اما پس از اینکه خبر انتخاب داوران به صورت رسمی در رسانه‌ها منتشر شد، متوجه شدم که از آن ترکیب اولیه خبری نیست و این برخلاف حرف‌ها و وعده‌هایی بود که در روز اول به من داد شده بود.

عربانی ادامه داد: این اتفاق باعث شد که من مکدر شوم؛ چراکه توقع چنین چیزی را نداشتم. در ادامه با آن دوست تماس گرفتم و مراتب گله‌مندی خود را به او منتقل کردم، اما او منکر حرف‌ها و قول‌هایی که داده بود شد، بر مواضع خود پافشاری کرد و نهایتا در خلال گفت‌وگو تلفن را قطع کرد! پس از این اتفاق من گلایه‌ام را در صفحه شخصی‌ام منتشر و انصراف خود را از حضور در جشنواره اعلام کردم. انصرافم به همین سبب بود و دلیل و جهت خاص دیگری نداشت.

به گزارش آنا ، این حواشی در حالی است که پس از عبور از کرونا و حاشیه‌های برپایی جشنواره‌های فجر، امسال هنرمندان زیادی برای حضور در جشنواره درخواست داده، داوران انتخاب شدند و وضعیت به حالت بهتری برای برپایی جشنواره‌های فجر درآمده‌ است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته