دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1402 - 11:57

مجلس طرح ساماندهی بازار اجاره‌بها مسکن را اصلاح کرد

مجلس طرح ساماندهی بازار اجاره‌بها مسکن را اصلاح کرد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.
کد خبر : 884323

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه، ۲۰ آذر)  ایرادات شورای نگهبان به طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی را اصلاح کردند.

ماده ۱۴ اصلاحی به شرح زیر است:

در راستای کاهش التهابات مسکن و به منظور جلوگیری از معاملات سفته بازی واحد‌های در حال احداث کلیه طرح‌های حمایتی تامین مسکن مانند اقدام ملی یا نهضت ملی مسکن که مطابق ماده ۷ قانون جهش تولید مسکن به صورت اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌شوند متقاضیان این طرح‌ها در قرارداد واگذاری به صورت قید قرارداد و به نحو سلب حق ملزم می‌شوند تا قبل از تحویل واحد مسکونی یا نصب شمارشگر کنتور برق یا اخذ گواهی پایان کار ساختمانی هر کدام زودتر صورت پذیرفت، حق انعقاد معاملات و اعطای وکالت مربوطه به انتقال حق انتفاع اراضی یا عیان یا امتیاز ثبت نام جزو اشخاص مورد تائید وزارت راه و شهرسازی ثبت نام کنندگان واجد شرایط در سامانه طرح‌های حمایتی تامین مسکن ندارند. ثبت رسمی معاملات و وکالت نامه‌های مذکور منوط به استعلام از وزارت راه و شهرسازی مبنی بر رعایت شروط و قیود فوق است و معاملاتی که بدون رعایت شروط و قیود مذکور در این ماده انجام می‌شود در هیچ یک از ادارات و محاکم پذیرفته نمی‌شود.

منظور از اشخاص مورد تأیید وزارت راه و شهرسازی، اشخاص واجد شرایط دریافت طرح‌های حمایتی تأمین مسکن است و در صورتی که متقاضی واجد شرایط کافی وجود نداشته باشد، وزارت راه و شهرسازی امکان انتقال به سایر افراد را فراهم می‌کند.

دستورالعمل این ماده مشتمل بر موارد اجرائی از قبیل تعیین متولیان اجرائی، نحوه نقل و انتقال در هر یک از مراحل اجرائی، نحوه تبادل اطلاعات بین سازمان ثبت اسناد و املاک رسمی و وزارت راه و شهرسازی حداکثر ظرف ۲ ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون، توسط وزیر راه و شهرسازی تصویب و ابلاغ می‌گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته