دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برکناری بی سر و صدا و انتخاب تکنیکال دایرکتور جدید فدراسیون

ماجدی: کاش تاج شرح وظایف جلالی را بهتر شرح بدهد/ هیچ‌وقت چنین اختیاراتی را به من ندادند

ماجدی: کاش تاج شرح وظایف جلالی را بهتر شرح بدهد  هیچ‌وقت چنین اختیاراتی را به من ندادند
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته جوانان در مورد انتخاب مجید جلالی به عنوان مسئول تکنیکال دایرکتور فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.
کد خبر : 884315

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون فوتبال به تازگی مجید جلالی را به عنوان تکنیکال دایرکتور انتخاب کرده و روز گذشته هم معارفه وی در این سمت انجام شد.

معارفه ای که برای مجید جلالی در این سمت گرفته شد در فدراسیون فوتبال کم سابقه بود. پستی که پیش از این افراد دیگری عهده دار آن بودند اما این همه برایش تبلیغ نشده بود و شاید اصلا کمتر کسی می دانست که در چارت اداری فدراسیون فوتبال چنین سمتی هم وجود دارد. آخرین نفری که این سمت را در فدراسیون فوتبال داشته میرشاد ماجدی بوده که از سال 1399 این سمت را به او واگذار کردند و البته بدون اینکه وی را در جریان بگذارند ناگهان اعلام شد مجید جلالی به این سمت گمارده شده است.

روز گذشته مجید جلالی در تشریح فعالیت هایی که قرار است انجام دهد چارتی که برای برنامه هایش در نظر دارد را رونمایی کرد. چارتی پر طمطراق که اجرایی شدن یا نشدن آن به آینده بستگی دارد اما نکته ای که در این موضوع وجود دارد آیا فردی که در این سمت قرار می گیرد و با توجه به این که حکم از سوی دبیر کل به جلالی ارائه شده نه مهدی تاج فدراسیون فوتبال آیا طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال چنین شرح وظایفی تعریف شده است یا خیر؟ 

در زیر می توانید چارت مد نظر جلالی را مشاهده کنید:

اساسنامه فدراسیون فوتبال در مورد تکنیکال دایرکتور چه می‌گوید؟/ماجدی: هیچ وقت چنین سطح از اختیاراتی در این سمت نداشتم

اساسنامه فدراسیون فوتبال در مورد تکنیکال دایرکتور چه می‌گوید؟/ماجدی: هیچ وقت چنین سطح از اختیاراتی در این سمت نداشتماساسنامه فدراسیون فوتبال در مورد تکنیکال دایرکتور چه می‌گوید؟/ماجدی: هیچ وقت چنین سطح از اختیاراتی در این سمت نداشتم
طاساسنامه فدراسیون فوتبال در مورد تکنیکال دایرکتور چه می‌گوید؟/ماجدی: هیچ وقت چنین سطح از اختیاراتی در این سمت نداشتم

البته در مورد انتخاب مجید جلالی ابهام فقط در مورد شرح وظایف نیست بلکه موضوع بعدی بحث تضاد منافع هم مطرح است. این طور که گفته می شود او در شرق تهران دارای اکادمی فوتبال است و طبق تصمیمی که سال 1401 در فدراسیون فوتبال از سوی کمیته اخلاق گرفته شده افرادی که در فدراسیون فوتبال مشغول به کارمی شوند در بیرون از این مجموعه نمی توانند فعالیت های تجاری در زمینه فوتبال داشته باشند.

ماجدی: کاش تاج شرح وظایف جلالی را بگوید تداخل وظیفه پیش نیاید

خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا به این بهانه با میرشاد ماجدی رئیس کمیته جوانان و عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در مورد انتخاب مجید جلالی  تماس گرفت. وی گفت: من به مجید جلالی تبریک می گویم و اتفاقا معتقد هستم که هر فدراسیون فوتبالی نیازمند چنین پوزیشنی هست. بخش تکنیکال دایرکتور در تمامی فدراسیون های مطرح فعال است که کارشان برنامه ریزی و آینده نگری حداقل چهار ساله و ‌مشاوره دادن به کمیته های مختلف فدراسیون است. 

هیچ وقت چنین اختیاراتی را به من ندادند

وی در خصوص اینکه جلالی روز گذشته از چارتی که برای این سمت در نظر گرفته رونمایی کرد، گفت: من هم این موضوع را شنیدم ولی تعجب کردم. چون تا قبل از این معارفه من سه سال در فدراسیون این سمت را داشتم اما هیچ وقت چنین سطحی از اختیارات را به من ندادند. به طور کلی شرح وظیفه تکنیکال دایرکتور چارت بندی نیست و تا جایی که می دانم و در جریان هستم فردی که این سمت را دارد باید نقش طراح داشته باشد نه اجرایی چون کار اجرا با کمیته ها و دپارتمانهاست و این به صورت قانونی در اساسنامه ذکر شده است و کمیته ها هر کدام دارای رئیس و اعضا هستند. از مهدی تاج هم این انتظار را داریم که شرح وظایف مجید جلالی را بهتر شرح دهد تا در آینده خدای نکرده تداخل وظایفی پیش نیاید. 

تکنیکال دایرکتور نباید با هیچ باشگاه و تیم و آکادمی همکاری داشته باشد

ماجدی در پاسخ به این پرسش که آیا چنین سمتی در اساسنامه فدراسیون تعریف دارد یا خیر هم تاکید کرد: در اساسنامه فدراسیون ما چنین سمتی نداریم. فقط در فدراسیون ها مطرح است که این سمت باشد. تا فردی ناظر عملکرد کمیته ها و دپارتمان‌ها باشد در ضمن تکنیکال دایرکتور نباید با هیچ باشگاه و تیم و آکادمی و مدرسه فوتبال همکاری داشته باشد و به عنوان یک فرد مستقل حضور داشته باشد که مثلا با این پوزیشن بازیکنان و خانواده ها را به سوی باشگاه خود یا تیم خود سوق دهد باز هم تاکید می کنم این پست فقط طراح و  تا حدی سیاست گذار برای آینده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته