دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 16:53
معاون درمان وزیر بهداشت:

80 بیمارستان کشور فرسوده است

معاون درمان وزیر بهداشت، عنوان کرد: در کشور 80 بیمارستان بالای 50 سال قدمت وجود دارد که هم به دلیل نوع ساخت و هم به دلیل نوع نگهداری فرسوده شده‌اند.
کد خبر : 88430

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد آقاجانی ظهر امروز در حاشیه اجلاس سراسری معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پرداخت‌های غیرقانونی یک فرهنگ سازی منفی در جامعه ماست و خوشبختانه با تلاش‌هایی که صورت گرفته، در اکثر شهرهای کشور این معضل به حداقل و در بیمارستان‌های دولتی به صفر رسیده، اما در تهران و برخی کلانشهرها این مشکل همچنان وجود دارد.


معاون درمان وزیر بهداشت، با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت با شرایطی که فراهم کرد، خود به خود تا حدی از آمار این پرداخت‌های غیرقانونی کاست، افزود: در عین حال سامانه 1690 به منظور دریافت شکایات مردم از این موضوع فعال است و به شکایت‌های آنها در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.


آقاجانی در مورد وضعیت بیمارستان‌های موجود در کشور نیز اظهار کرد: در حال حاضر 900 بیمارستان در سطح کشور مشغول فعالیت هستند که 570 مورد از این بیمارستان‌ها متعلق به وزارت بهداشت است.


معاون درمان وزارت بهداشت در مورد فرسودگی بیمارستان‌ها نیز بیان کرد: در کشور 80 بیمارستان بالای 50 سال قدمت وجود دارد که هم به دلیل نوع ساخت و هم به دلیل نوع نگهداری فرسوده شده‌اند به همین دلیل طرح ارتقای هتلینگ بیمارستانی آغاز و 2 میلیون مترمربع از بیمارستان‌های موجود در سطح کشور مرمت شدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته