برنامهریزی برای احداث ۴۰ بازار میوه و ترهبار در پایتخت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران از برنامهریزی برای احداث بازارها و میادین میوه و ترهبار در پایتخت اشاره کرد و گفت: از ابتدای این دوره از مدیریت شهری با توجه به همکاری و همراهی شهرداران مناطق درخواست شد که محلهای را برای احداث بازار تره و بار به سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران معرفی کنند.
وی تصریح کرد: در همین ارتباط نیز برخی از شهرداران نسبت به معرفی زمینهای جدید به سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران اقدام کردند و این سازمان نیز پس از بررسیهای کارشناسی، اقدامات خود را برای ساخت بازارهای جدید آغاز کرد.
فصاحت اظهار کرد: مجموعا ۲۶۴ بازار میوه و تره بار در سنوات گذشته و در ادوار قبلی مدیریت شهری احداث شده بود که در حال حاضر به ۲۹۷ بازار میوه و تره و بار رسیده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و ترهبار شهرداری تهران گفت: امسال نیز احداث ۴۰ بازار در دستور کار قرار گرفته است و تعداد بازارها به ۳۳۷ بازار خواهد رسید.
وی تصریح کرد: در برنامهای که سازمان میادین میوه و ترهبار از ابتدای این دوره از مدیریت شهری به شورا ارائه کرده بود، احداث ۱۰۰ بازار در مناطق مختلف پایتخت تاکید شد که در سال اول (سال ۱۴۰۱) احداث ۳۰ بازار، سال ۱۴۰۲ احداث ۴۰ بازار و سال ۱۴۰۳ تیز احداث ۳۰ بازار اعلام شد سال گذشته به دلیل اینکه زمینهای مورد نظر از سوی شهرداران مناطق دیر معرفی شدند خیلی از آنها با مشکل مواجه شدند و ما نتوانستیم به تمام تعهدات خود عمل کنیم و تنها چند بازار افتتاح شد. اما امسال ۴۰ بازار مدنظر بهرهبرداری میشوند البته تعدادی از این بازارها نیز در طول ماههای گذشته به بهرهبرداری رسیدهاند و ۳۰ بازار دیگر نیز قطعا در سال ۱۴۰۳ به نتیجه خواهد رسید و برنامه ما این است آن ۳۰ بازاری که سال ۱۴۰۱ قول داده بودیم را نیز به نتیجه برسانیم به طوری که بین ۲۴ و ۲۵ بازار از سال ۱۴۰۱ باقی مانده بود و بنا داریم بخش قابل توجهی از این بازارها را سال آتی جبران کنیم.
فصاحت گفت: ۱۰ بازار نیز پایان ماه جاری بهرهبرداری میشود.
انتهای پیام/