دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1402 - 08:48
هفته پژوهش ۱۴۰۲؛ (۱۸)

مجوز راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی تابلوفرش در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه اخذ شد

مجوز راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی تابلوفرش در دانشگاه آزاد تربت‌حیدریه اخذ شد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه از اخذ مجوز راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی تابلوفرش در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 884210

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان تربت‌حیدریه دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه در این دیداربه ارائه گزارشی از عملکردها، دستاورد‌ها، وضعیت فعلی رتبه‌بندی و اولویت‌های ۲۶گانه این دانشگاه در سطح استان و کشور پرداخت.

محمد حاتمی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه توانسته در استان خراسان‌رضوی سطح اول دانشگاهی و با رتبه و امتیازبندی بسیار خوب را کسب کند، همچنین واحد تربت حیدریه با داشتن امکانات، تجهیزات مناسب آموزشی و فضا‌های آزمایشگاهی، ورزشی  و خوابگاهی با وجود استادان مجرب با مرتبه علمی بالا و افزایش ۲۹ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف و مرکز رشد و مرکز تخصصی طب ورزشی در سطح استان خراسان‌رضوی قرار گیرد.

وی متذکر شد: این پیشرفت‌ها موجب تغییر در چارت سازمانی و اضافه شدن معاونت‌های آموزشی و مهارتی و معاونت پژوهش و فناوری شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه مطرح کرد: با توجه به ایجاد دانشکده مهارتی و کارآفرینی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه، تفاهم‌نامه آموزشی این دانشگاه با کارخانجات کاشی زرین منعقد و منجر به جذب و بورسیه تحصیلی دانشجو در رشته صنایع سرامیک ـ خط تولید شد.

حاتمی متذکر شد: از سویی دانشجویان جذب شده در کارخانه استخدام شدند که در طرح پویش به تحصیل و کار دانشجویان همزمان مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی تبیین کرد: تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش شهرستان منعقد و تعامل و جلساتی در رشته‌های مهارتی برگزار شده و درراستای ایجاد مدرسه عالی مهارتی تابلوفرش، مجوز لازم اخذ شده که در آینده راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه یادآور شد: در هفته پژوهش کارگاه‌ها و سخنرانی‌های تخصصی و کرسی‌های علمی ترویجی برگزار می‌شود.

حاتمی گفت: با توجه به بودن بزرگ‌ترین گروه رشته‌های علوم تربیتی درسطح استان خراسان‌رضوی در این دانشگاه نخستین همایش ملی پیوند آموزش با جامعه سازمان‌ها و صنایع (چالش‌ها و راهکارها) در قالب پوستر مقالات و سخنرانی چاپ در مجموعه مقالات ISc در اواخر آذر در این واحد دانشگاهی برگزار می‌شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت‌حیدریه آمادگی خود برای همکاری در طرح‌های برون‌دانشگاهی بیشتر با ادارات و نهاد‌های شهرستان در تمامی زمینه‌ها را اعلام می‌دارد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه هم با تأکید بر لزوم تعامل و همفکری هرچه بیشتر دانشگاه‌های سطح شهرستان تربت‌حیدریه گفت: شهرستان تربت‌حیدریه با داشتن سرمایه‌های زیادی ازجمله نیروی انسانی خلّاق می‌تواند با کمک دانشگاه در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های مؤثری را ایجاد کند.

علی‌اکبر کی‌پور با تأکید بر لزوم حضور دانشگاه در فعالیت‌های مختلف صنعتی و کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه یادآور شد: فعالیت‌های فرهنگی ـ آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه می‌تواند با جهت دادن به دانشجویان در یک تخصص و شناخت مسیر درست و کارآمد، مشکلات جامعه را به آسانی رفع کند.

وی گفت: فضای دانشگاهی باید به‌گونه‌ای باشد که به سمت رقابت تخصصی برود که در این میان جریان امیدآفرینی بین دانشجویان  تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته