دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه، یکی از پراستنادترین اساتید جهان اسلام

خسروپناه، یکی از پراستنادترین اساتید جهان اسلام
۴۲۴ نفر پژوهشگر ایرانی در زمره پژوهشگران پراستناد برتر حوزه علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری قرار گرفتند که در این میان نام حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان استاد پراستناد مشاهده می‌شود.
کد خبر : 883770

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، به تازگی موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام اقدام به شناسایی پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری کرده و در گزارشی، پژوهشگران پر استناد را در بازه زمانی 10 ساله (1400-1391) معرفی کرده است.

سید احمد فاضل‌زاده، رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) درباره چگونگی تهیه این فهرست عنوان کرد: با توجه به اهمیت تحقیقات در حوزه علوم انسانی، مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) در راستای رسالت خود که رصد و پایش علم و فناوری کشور و جهان اسلام است، به طور سالانه با اتکا به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود، اقدام به شناسایی پژوهشگران پر استناد علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری می‌کند که در این گزارش اخیر، پژوهشگران پر استناد در بازه زمانی 10 ساله (1400-1391) معرفی شده‌اند.

وی توضیح داد: این تحلیل با شناسایی فهرستی از پراستنادترین نویسندگان در هر حوزه با استفاده از روش‌های نرم افزاری آغاز می‌شود. در مرحله بعد، ابهام‌زدایی و یکدست‌سازی این فهرست که منجر به شناسایی افراد متعدد با نام یکسان یا افراد یکسان با نام‌های متنوع می‌شود انجام می‌پذیرد. پژوهشگران در هر حوزه بر حسب تعداد استنادهایی که دریافت کرده‌اند مرتب سازی و سپس پژوهشگران پر استناد بر اساس حدود آستانه استنادی به عنوان پژوهشگران پراستناد گستره علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری در نظر گرفته می‌شوند.

به گفته فاضل‌‎زاده، معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها است. بر این تعداد 424 نفر پژوهشگر پراستناد در گستره علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) شناسایی و در 16 حوزه موضوعی علوم انسانی، علوم اجتماعی، هنر و معماری دسته بندی شدند که نام حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان استاد گروه فلسفه با استنادات 41 مورد در این لیست مشاهده می‌شود.

در این گزارش پژوهشگران پراستناد کشور از حوزه‌های کسب و کار، مدیریت و حسابداری، جامعه شناسی، علوم سیاسی، روان شناسی، علوم اقتصادی، زبان و زبانشناسی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تاریخی، زبان و ادبیات، حقوق، فلسفه، علوم جغرافیایی، علم اطلاعات و دانش شناسی، هنر و معماری و سایر معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته