دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 آذر 1402 - 00:30

سهرابیان: قول مدال را در المپیک نمی‌دهم/ حد آب دریاچه آزادی مطلوب نیست

سهرابیان: قول مدال را در المپیک نمی‌دهم  حد آب دریاچه آزادی مطلوب نیست
رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: به هیچ وجه قولی برای کسب مدال قایقرانی در المپیک پاریس نمی‌دهم.
کد خبر : 883578

علیرضا سهرابیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره آخرین وضعیت تیم‌های ملی فدراسیون قایقرانی در رشته‌های مختلف اظهار کرد: مسابقات انتخابی برای ملی پوشان انجام شده و نفرات برتر رشته اسپرینت برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک مشخص هستند. در رشته رویینگ هم قرار است در این هفته انجام شود. نفرات برتر به اردوی نهایی دعوت می‌شوند که در آنجا با آیین‌نامه‌ای که مصوب و به رسانه‌ها اعلام کردیم، مسابقات انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کنیم تا جای هیچ گونه شک و شبهه‌ای باقی نماند. امیدوارم با انتخاب بهترین نفرات بتوانیم نتایج خوبی در المپیک داشته باشیم.

آب دریاچه آزادی در حال بالا آمدن است

وی در مورد اینکه پایین رفتن سطح آب دریاچه آزادی، مشکلاتی را برای ملی‌پوشان پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی هانگژو ایجاد کرده بود، گفت: قبل از بازی‌های آسیایی این مشکل وجود داشت، ولی توضیحی درباره آن ندادیم، چون می‌توانست توجیهی درباره نتایجی باشد که قول آن را داده بودیم. سطح آب دریاچه هنوز به حد مطلوب خود نرسیده، جلوی کاهش بیش از حد آب گرفته شده، خوشبختانه آب در دریاچه به تدریج در حال بالا آمدن است.

با بورسیه ملایی موافقت شد

رئیس فدراسیون قایقرانی در خصوص اینکه به غیر از نازنین ملایی که با تیم ملی رویینگ یونان در حال تمرین است، نماینده دیگری داریم که با تیم‌های خارجی در حال تمرین باشد، عنوان کرد: ملایی بورسیه کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) بود و هزینه سفر خود را از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست کرد که با آن موافقت شد. تمرینات خود را در یونان دنبال می‌کند، اما برای رکوردگیری‌ها به تیم ملی بازمی‌گردد. نماینده دیگری در خارج از کشور نداریم.

فاصله ایران با مدال المپیک زیاد است

وی در مورد اینکه قول کسب مدال گرفتن در المپیک پاریس خیلی سخت است، گفت: به هیچ وجه چنین قولی را نمی‌دهم، چون فاصله مدال المپیک با ایران خیلی زیاد است به خاطر اینکه نه می‌تواند درباره تجهیزات و نه امکانات زیرساختی صحبت کرد. نیاز به تجهیز زیرساخت‌ها و نوع تمرینات جدید داریم که امیدوارم این مسائل به طور مدون پایه ریزی و برنامه‌ریزی شود.

سهرابیان در مورد اینکه وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت‌های لازم را در مورد بحث بودجه فدراسیون قایقرانی اجرا کرده‌اند، گفت: برنامه‌ریزی شده و با یک اسپانسر در این زمینه صحبت‌های شده که تا دو هفته آینده به نتیجه می‌رسند. امیدوارم که به یک نتیجه مقبولی برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته