دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد:

روز دانشجو، روز در هم آمیختن تقوا با علم و دانش اندوزی است

روز دانشجو، روز در هم آمیختن تقوا با علم و دانش اندوزی است
معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: روز دانشجو، روز تکریم آمیختن علم و دانش با اخلاق اسلامی و بصیرت سیاسی، روز در هم آمیختن تقوا با علم و دانش اندوزی است.
کد خبر : 883514

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد علی نادی، معاون علوم تربیتی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی، ۱۶ آذر و روز دانشجو را به دانشجویان تبریک گفت. در پیام ایشان آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب علم و دانش و اخلاق، شاه بیت وجود بشری و میعاد انسان با خداوند است، که در کلام پیامبر (ص) از بدو تولد تا پایان عمر در جریان است. جهادی است که نتیجه اش، ایجاد آرامش و رفاه بیشتر برای مردم عزیزمان خواهد بود.

۱۶ آذر سالروز شهادت پیش تازان سنگر دانش روز دانشجو از آن زمان روز دانشجو شد که پرچم دار استکبارستیزی و ظلم ستیزی شد. روز دانشـجو، در ایران به ۱۶ ماه آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشـجو (مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی) که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ (حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال) در دانشگاه تهران شهید شدند، گرامی داشته می‌شود.

از آن زمان که دانشگاه مزین به شهادت شد مکان روشنایی و نور، آزادی و یادگیری و ارزش و رتبه هر دانشجو اینگونه مشخص گردید. روز دانشجو، روز تکریم آمیختن علم و دانش با اخلاق اسلامی و بصیرت سیاسی، روز در هم آمیختن تقوا با علم و دانش اندوزی، بر شما دانشجویان با ایمان دانشگاه آزاد اسلامی گرامی باد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته