دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های ایران همزمان با نهمین کمیسیون مشترک ایران و قطر برگزار می‌شود/ نشست شورای بازرگانان دو کشور در حاشیه اجلاس

نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های ایران همزمان با نهمین کمیسیون مشترک ایران و قطر برگزار می‌شود  نشست شورای بازرگانان دو کشور در حاشیه اجلاس
در نشست هماهنگی نهمین کمیسیون همکاری‌های مشترک ایران و قطر ضمن اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی از دستاوردهای ایران همزمان با نهمین اجلاس ایران و قطر، مباحث دیگری چون برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری همایش تجاری در تهران یا دوحه مطرح شد.
کد خبر : 883403

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وزارت نیرو، نشست هماهنگی نهمین اجلاس ایران و قطر با حضور رایزن بازرگانی قطر و نمایندگان وزارت نیرو برگزار شد. بنا بر این گزارش نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر از هجدهم آذر، با حضور هیئت بلند پایه دو کشور از مسئولان اقتصادی، اجتماعی برای توسعه و تعمیق مناسبات اقتصادی و اجتماعی دو کشور در تهران برگزار می‌شود.

این کمیسیون در قالب چهار کمیته تخصصی با حضور مقامات بلند پایه دو کشور ایران و قطر شامل کمیته تجارت (بازرگانی، صنایع و اتاق‌های بازرگانی، بانکی، گمرکی و بیمه)، کمیته زیرساخت (راه و شهرسازی، کشاورزی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و کار)، کمیته اجتماعی و فرهنگی (گردشگری و صنایع دستی، بهداشتی، علوم و پژوهش، قضائی و حقوق) و کمیته انرژی (آب و فاضلاب، برق و نفت و گاز و محیط زیست) برگزار خواهد شد.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاه تخصصی از دستاورد‌های ایران در حوزه «صنایع مواد غذایی»، «بهداشت، درمان و دارویی»، «صنعت کشاورزی» و «دانش‌بنیان‌ها» و «انرژِی» برای معرفی محصولات صادراتی ایران دایر می‌شود.

در این نشست اعلام شد: نمایندگان ارشد بخش خصوصی دولت قطر نیز در جریان برگزاری کمیسیون مشترک در تهران حضور یافته و نشست شورای بازرگانان دو کشور در حاشیه اجلاس نهم تشکیل خواهد شد.

بنا بر این گزارش، برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش تجاری و نمایشگاه معرفی توانمندی دو کشور از محور‌های مورد بحث در شورای تجاری خواهد بود.

این گزارش حاکی است نهمین اجلاس کمیسیون مشترک ایران و قطر به صورت سالیانه برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و تعامل سازنده دو کشور ایران و قطر در تهران مورخ ۲۰-۱۸ آذر به ریاست وزیر نیرو ایران و وزیر صنعت و تجارت قطر در راس هیئتی بلند پایه از مسئولان دستگاه‌های اجرایی دو کشور در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته