دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 14:21

ناتو: آماده مداخله نظامی در لیبی هستیم

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از آمادگی این کشور برای مداخله نظامی در لیبی خبر داد.
کد خبر : 88335

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، ینس استولتنبرگ اعلام کرد این سازمان نظامی آمادگی‌ دارد تا در صورت درخواست مقام‌های دولت وفاق ملی در لیبی مداخله در این کشور را آغاز کند.


از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد:‌ «متئو رنتزی، نخست‌وزیر ایتالیا روز گذشته (سه‌شنبه) گفت که ایتالیا هیچ قصدی برای اعزام نیروی نظامی به لیبی ندارد. وی همچنین تأکید کرده بود که هدف اصلی رم، ارتقای ثبات در این کشور با استفاده از راه‌ها و روش‌های دیپلماتیک است.»


به‌گفته نخست‌وزیر ایتالیا، هرگونه تصمیم مرتبط با اعزام احتمالی نیروهای ایتالیایی به خارج از این کشور باید نخست، در پارلمان این کشور تصویب شود.


با وجود این، دبیرکل ناتو پس از اظهارات نخست‌وزیر ایتالیا در کنفرانس خبری مشترک با وی گفت: «ما آمادگی داریم به لیبی کمک کنیم تا در صورت تمایل دولت جدید وفاق ملی در این کشور، نهادهای دفاعی و نظامی این کشور مجددا بنا نهاده شود.»


استولتنبرگ افزود: «من اخیرا با فائز سراج، نخست‌وزیر لیبی درباره چگونگی کمک‌های ناتو به این کشور صحبت کرده‌ام و قرار است به زودی گروهی متخصص به مقر ناتو اعزام شوند تا نحوه کمک‌های ما به این کشور و به دولت جدید لیبی مورد بررسی قرار گیرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته