دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 13:23

هیبت‌الله آخوندزاده؛ رهبر «مرموز» طالبان را بشناسید

سرانجام پس از سه روز مشورت درون گروهی، هیبت‌الله آخوندزاده به عنوان رهبر جدید گروه طالبان برگزیده شد.
کد خبر : 88323

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اطلاعات چندانی از رهبر جدید طالبان در دست نیست. او همچون دیگر رهبران این جریان تروریستی کمتر در مجامع عمومی ظاهر می‌شد. با وجود این، یکی از تفاوت‌های او با ملاعمر و ملااختر منصور رهبران اول و دوم طالبان در این است که تقریبا هیچ تصویری از او به ثبت نرسیده است.


بنا به اطلاعات اندکی که از آخوندزاده موجود است، او از یاران بسیار نزدیک ملاعمر بوده است و در دوران رهبری ملااختر منصور یکی از معاونان وی به شمار می‌آمد. با وجود این، او چندان روابط حسنه‌ای با ملااختر منصور نداشته است.


تصور می‌شود که او تقریبا 60 سال داشته باشد. آخوندزاده از طایفه قدرتمند نورزائی و از شهر قندهار، مرکز فعالیت‌های طالبان است. او در دوران حکومت طالبان بر افغانستان، مدتی به عنوان معاون وزیر دادگستری خدمت کرده است.


از حیث عقیدتی، اطلاعات بسیار اندکی از او وجود دارد اما همین اطلاعات نشان می‌دهد که او در قیاس با ملااختر منصور و سراج‌الدین حقانی، باید رهبر معتدل‌تری باشد اما برخی ناظران گفته‌اند که احتمالا روند صلح طالبان با افغانستان که از زمان ملااختر منصور آغاز شده بود برای مدتی متوقف شود.


نبود اطلاعات قابل توجه از آخوندزاده باعث شده است که از وی به عنوان رهبر «مرموز» طالبان یاد شود. شورای رهبری طالبان گفته است که وی هم اکنون در محلی نامعلوم در افغانستان به سر می‌برد و به زودی زمینه‌ای برای بیعت اعضای شورای رهبری با وی فراهم می‌شود.


ملااختصر منصور، رهبر سابق طالبان، روز جمعه در حملات پهپاد آمریکایی در منطقه وزیرستان در شمال پاکستان کشته شد. پس از کشته شدن وی، رسانه‌ها از سراج‌الدین حقانی، به عنوان رهبر احتمالی طالبان نام می‌بردند.


انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ملاعمر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته