دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 آذر 1402 - 15:53

وزیر کشور: دانشگاه برای حل ناترازی مصرف بنزین راه حل ارائه دهد

وزیر کشور: دانشگاه برای حل ناترازی مصرف بنزین راه حل ارائه دهد
وحیدی گفت: اتباع افغانی باید به افغانستان برگردند و در این باره با حکومت طالبان صحبت کردیم که طالبان از ما فرصت خواست.
کد خبر : 883197

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ احمد وحیدی، وزیر کشور امروز (سه‌شنبه ۱۳ آذر) در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه شهید چمران اهواز در سخنانی اظهار کرد: برای اینکه با قوای دیگر دعوا کنیم، سرکار نیامدیم، هدف ما حل مسئله مردم است.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی مردم خواستار هماهنگی قوا و حل مسائلشان هستند، در رابطه با حواشی بوجود آمده در مورد معاون سیاسی وزارت کشور و واکنش‌های نمایندگان مجلس افزود:  در موضوع معاون سیاسی وزیر کشور بخشنامه موجب سوء تفاهم نمایندگان شده بود و تصور این بود که ما میخواستیم مانع کار آنان شویم و واقعا چنین قصدی نبود.

وحیدی تصریح کرد: تصور معاونت سیاسی این بوده است که این بخشنامه کمکی برای انتخابات بوده و خود معاون سیاسی برای اینکه دعوا بین قوا نشود استعفا داد.

وی با تاکید بر اینکه اصل مهم‌تر همکاری قوا برای خدمت به مردم است، گفت: بخشی از  مشکلات اهواز از جمله ساماندهی فاضلاب این شهر در دولت سیزدهم حل شد. 

وزیر کشور با بیان اینکه در دوره قبل که در اهواز باران آمد دیدید که چه آبگرفتگی شد، افزود:  امسال ۱۵ ساعت بیشتر آب در سطح شهر باقی نماند در حال حاضر نیز  ۶۰ درصد پروژه فاضلاب انجام شده و این پروژه در حال پیگیری است.

وحیدی در رابطه با اتفاقات پیش آمده از سوی بین چند تبعه افغانستانی و دو جوان ایرانی، اظهارداشت: اتباع به صورت موقت اینجا هستند و اگر وضعیت کشورشان درست شود و باید به افغانستان برگردند.

وی افزود : با حکومت طالبان صحبت کردیم که این اتباع باید برگردند و طالبان از ما فرصت خواست. به دنبال ساماندهی اتباع با ایجاد سازمان ملی مهاجرین هستیم.

وزیر کشور اظهار داشت: دشمن به دنبال افغانی ستیزی و درگیری بین ایرانی‌ها و افغانستانی‌هاست که این مورد پذیرش ما نیست.

وحیدی با اشاره به مصرف بنزین در کشور گفت: آیا ما واقعا باید ۱۴۵ میلیون لیتر بنزین مصرف کنیم؟ با این روند مصرف، یک روز هم قطعی بنزین نداشتیم؛ لذا باید برای حل ناترازی مصرف بنزین راه حلی ارائه شود و این وظیفه دانشگاه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته