دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 12:43
در جلسه ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور انجام شد

بررسی بخش اول سند آمایش دانشگاه آزاد اسلامی/ میرزاده: واحدها موظف شده‌اند طرح‌هایشان برای تبدیل ایده به ارزش را ارائه کنند

جلسه هشتادم ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، روز سه شنبه 4 خرداد به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
کد خبر : 88299

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این جلسه که به بررسی موضوع پیوست فناوری که از جلسات گذشته در دستور ستاد راهبری قرار گرفته بود اختصاص داشت؛ ادامه طرح تهیه شده برای تصویب اعضای ستاد، ارائه شد.


در بخش‌هایی از این سند که به تصویب اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور رسید، مواردی مانند مستند‌سازی فناوری‌های انتقالی و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی در این زمینه، ایجاد و گسترش مراکز انتقال و تجاری‌سازی فناوری، تدوین اطلس ملی توانمندی‌های فناورانه، آموزش و گفتمان‌سازی برای تسهیل تعاملات و ارتقای زیر ساخت‌های مورد نیاز برای انتقال فناوری و تعیین حوزه‌های فناورانه راهبردی وجود دارد.


پس از بحث و بررسی اعضای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، سند سیاست‌های اجرایی پیوست فناوری نیز تصویب شد.


دستور بعدی جلسه 80 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور " آمایش دانشگاه آزاد اسلامی" بود. در ابتدای این بخش دکتر حمید میرزاده گفت: «همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی موظف شده‌اند تا طرح‌های خود در زمینه تبدیل ایده به ارزش افزوده را ارائه کنند.»


او افزود: «برای این موضوع یک نمایشگاه دائمی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تاسیس شده و آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است.»


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: «یک فن‌بازار نیز برای عرضه محصولات دانش‌بنیان در فضای مجازی فعال شده و همه متقاضیان می‌توانند برای خرید این محصولات به این پایگاه مراجعه کنند.»


پس از سخنان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، سند " آمایش آموزش عالی در دانشگاه آزاد اسلامی" ارائه شد و در بخشی از این سند، مولفه‌های سند توسعه دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر آمایش سرزمینی با توجه به مزیت‌های سنی و موقعیت راهبردی هر منطقه از کشور، برشمرده شده است.


هم‌چنین با توجه به کاهش جمعیت جوان کشور که منجر به کاهش تقاضا برای ورود به آموزش عالی خواهد شد، حل این معضل و ترویج گفتمان افزایش جمعیت از برنامه‌های پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی براساس سند آمایش خواهد بود.


در بخش دیگری از این سند، تصویب مقررات لازم برای ایجاد زمینه قانونی برای تقویت جایگاه حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی و ماموریت‌گرایی علمی در همه سطوح از درخواست‌های دانشگاه آزاد اسلامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان شد.


ادامه بررسی این سند به جلسه آینده موکول شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته