دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زنگ پژوهش در البرز به صدا درآمد

زنگ پژوهش در البرز به صدا درآمد
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز گفت: برای عقب نماندن از مسیر تولید علم، باید در وهله اول از مدارس دست به تغییر فرهنگ بزنیم و پژوهش را وارد مدارس و خانواده‌ها کنیم.
کد خبر : 882937

به گزارش گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، کاوه حدادپور در مراسم نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز که امروز دوشنبه ۱۳ آذر در دبیرستان فرزانگان کرج برگزار شد، گفت: انسان در طول تاریخ در دو مسیر استفاده از تجربه نسل‌های گذشته و افزودن به تجارب قبلی سیر تکامل را طی کرده است.

حدادپور افزود: در این مسیر تکاملی، پژوهش مهمترین راه افزودن به تجارب است به خصوص این که طی ۵۰ سال اخیر سرعت تولید علم در جهان بسیار بالا رفته و اگر ما از این سرعت عقب بمانیم از مسیر تکامل عقب خواهیم ماند.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور ما در تولید علم بسیار موفق عمل کرده است، افزود: اما تبدیل این تولیدات به نتیجه و محصول کار بسیار سختی است.

معاون استاندار البرز افزود: برای عقب نماندن از این مسیر، باید در وهله اول از مدارس دست به تغییر فرهنگ بزنیم و پژوهش را وارد مدارس و خانواده‌ها کنیم و در ادامه تعداد پژوهشگران خود را افزایش دهیم. در کشور ما به ازای هر یک میلیون نفر بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ پژوهشگر داریم در حالی که در جهان این رقم حدود هزار پژوهشگر و در چند کشور توسعه یافته این تعداد به پنج هزار پژوهشگر می‌رسد.

در ادمه حسین کلانتری خلیل آباد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: هر ساله با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، آذر ماه به برگزاری هفته پژوهش اختصاص دارد. در هفته پژوهش امسال هم اقدامات لازم برای تجلیل از فناوران برتر استان، دانش آموزان و فرهنگیان و ... صورت گرفته و نمایشگاه هفته پژوهش هم برگزار می‌شود.

وی افزود: در طول هفته پژوهش با توجه به مسائل و موضوعات استان، ۴۰ نشست تخصصی برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد البرز تصریح کرد: امروز هم با همکاری آموزش و پرورش زنگ پژوهش در مدرسه فرزانگان کرج به صدا در آمد که این از اهمیت ترویج فرهنگ پژوهش در نسل‌های جدید و دانش‌آموزان حکایت دارد.

کلانتری خلیل آباد گفت: نمایشگاه هفته پژوهش از ۱۴ آذر در استان برقرار می‌شود و بخش‌های متفاوتی در زمینه فنی-مهندسی، کشاورزی، هوش مصنوعی، ابزار و علوم انسانی دارد. در این نمایشگاه محصولات مختلفی ارائه و بازاری هم برای تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته