دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشی وزارت علوم در نشست خبری؛

برگزاری نمایشگاه تستا به منظور حمایت از تقاضای ساخت و تولیدات ایرانی در هفته آتی

برگزاری نمایشگاه تستا به منظور حمایت از تقاضای ساخت و تولیدات ایرانی در هفته آتی
معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: نمایشگاه تستا یک نمایشگاه تقاضا محور است و بر این اساس نیاز دستگاه ها متناسب با پژوهش و فناوری اعلام می‌شود که نهادهای مالی در این نمایشگاه حضور دارند و امسال پرقدرت این نمایشگاه را برگزار می کنیم. 
کد خبر : 882830

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (دوشنبه، ۱۳ آذر ۱۴۰۲) به مناسبت هفته پژوهش و فناوری در محل وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: شعار هفته پژوهش و فناوری با تاکیدات رهبری پژوهش و فناوری پیشران رشد تولید و مهار تورم نامگذاری شده است. 

صالحی تاکید کرد: زمان برگزاری هفته پژوهش و فناوری استانی از ۱۱ آذر تا ۱۷ آذر ۱۴۰۲ و زمان برگزاری هفته پژوهش و فناوری ملی از ۱۹ تا ۲۵ آذر ۱۴۰۲ است. 

وی افزود: از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ آذر ۱۴۰۲ بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار در مصلی امام خمینی (ره) برگزار می شود. 

صالحی تصریح کرد: ۳ استان و ۳ دانشگاه که بیشترین همکاری، حمایت و نظم را بر اساس معیارهای وزارت علوم داشته اند به مناسبت هفته پژوهش نامگذاری شده اند. 

دبیر شورای عالی عتف ادامه داد: برنامه های ملی هفته پژوهش از ۱۹ تا ۲۵ آذر به شرح زیر برگزار می شود: 

۱۹ آذر: پژوهش، مدرسه و آینده سازان 

۲۰ آذر: توسعه بازار محصولات تولید داخل 

۲۱ آذر: دانشمندان و سرآمدان علمی، پیشران پژوهش و فناوری 

۲۲ آذر: پژوهش و فناوری در خدمت جامعه و صنعت 

۲۳ آذر: پژوهش، فناوری و اثر بخشی اجتماعی 

۲۴ آذر: علوم انسانی و علوم پایه ارکان توسعه و پیشرفت 

۲۵ آذر: روز پژوهش 

صالحی گفت: کل پژوهشگران معرفی شده بر اساس گروه آموزشی ۳۴۱ نفر هستند که در حوزه دامپزشکی ۶ عدد، علوم انسانی ۷۸ عدد، علوم پایه ۷۱ عدد، علوم پزشکی ۹ عدد، فنی و مهندسی ۱۱۸ عدد، کشاورزی و منابع طبیعی ۴۱ عدد و هنر ۱۸ عدد است‌ و هفته آینده برگزیدگان را معرفی می کنیم. 

وی تاکید کرد: نمایشگاه تستا یک نمایشگاه تقاضا محور است و بر این اساس نیاز دستگاه ها متناسب با پژوهش و فناوری اعلام می شود که نهادهای مالی در این نمایشگاه حضور دارند و امسال پرقدرت این نمایشگاه را برگزار می کنیم. 

صالحی گفت: زنگ پژوهش و فناوری در مدارس به صدا در می آید و دانش آموزان برتر حوزه پژوهش با حضور وزیر آموزش و پژوهش و وزیر کشور در تهران تقدیر می شوند. 

معاون پژوهشی وزارت علوم اضافه کرد: کل پژوهشگران بر اساس محل خدمت شامل دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، مراکز پژوهشی و دستگاه های اجرایی است که به ترتیب ۲۶۱ عدد، ۵۵ عدد و ۲۵ عدد است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته