دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1395 - 12:04
وزیر ورزش و جوانان:

مسأله اصلی جوانان پیش از ازدواج و اشتغال، مسأله هویت است

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه جوانان انتظار دارند دولت آنها را ببیند و در بخش‌های مختلف مشارکت داشته باشند، گفت: مسأله اصلی جوانان پیش از ازدواج و اشتغال، مسأله هویت است.
کد خبر : 88271

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمود گودرزی در مراسم افتتاحیه جشنواره ایران جوان گفت: جشنواره ایران جوان بر اساس یک اندیشه پویا و یک اندیشه هم نوع خواهی و سالم ساز جامعه شکل گرفته است و قصد دارد مجموعه‌ای از خدمات بزرگ را به جامعه جوان کشور ارائه دهد.


وی تصریح کرد: موضوع جوانان در جامعه پیش از رفع نیازهای جوانان باید به عنوان یک عنصر اجتماعی تبیین و تشریح شود و پیش از آنکه بخواهد به دنبال رفع دغدغه‌های جوانان باشد باید به دنبال ایجاد گفتمان غالب در جامعه با محوریت جوانان باشد و همچنین رسانه‌های ما نیز باید مبتنی بر این نوع نگاه عمل کنند.


گودرزی افزود: جشنواره ملی ایران جوان بنا دارد یک فعالیت مستمر را در سطح کشور و حداقل در نیمی از سال دنبال کند. بدیهی است که چنین فعالیتی مشارکت جدی تمامی نهادهای متولی را می‌طلبد و همچنین برای انجام آن، نهادهای خصوصی و مردمی نیز باید به دولت کمک کنند.


وی با اشاره به منشور هفت گانه پیمان جوانان به عنوان یکی از بخش‌های این جشنواره ادامه داد: در این جشنواره قرار است پیمانی میان جوانان بسته شود و این راهکارها اگر چه پیش پا افتاده به نظر می‌رسند اما معضلات اجتماعی عمیقی را دنبال می‌کنند.


وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بخش خصوصی معمولاً بر فعالیت‌های برد برد مشارکت می‌کند و به دنبال سود است و در موضوعات اجتماعی که سود مادی چندانی نداشته و بیشتر عام المنفعه است کمتر دیده شده است؛ اما با کمال تعجب می‌بینیم که این بخش، در جشنواره ایران جوان مشارکت کرده است و به دنبال سودی در سطح تجارت نیست و این اقدام را می‌توان آرمانی و خیرخواهانه دانست.


گودرزی تصریح کرد: مشارکت جوانان در برگزاری جشنواره ملی ایران جوان یک موضوع پسندیده است و نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت؛ چرا که حضور جوانان در برنامه‌های تصمیم ساز و احساس مشارکت آنان در تصمیمات کلان ملی، تقویت هویت را برای جوانان در بر دارد.


وی با بیان اینکه مسأله جوانان پیش از ازدواج و اشتغال، مساله هویت است افزود: جوانان می‌خواهند که جامعه آن‌ها را ببیند و به آنان ارج نهد. خوشبختانه در دولت یازدهم تلاش شده است بخش‌های مختلف مشارکت مردم را افزایش دهند که این موضوع را در توسعه سمن‌ها شاهدیم.


وزیر ورزش و جوانان یکی از مهمترین اهداف این جشنواره را تولید نشاط اجتماعی در بین جوانان معرفی کرد و گفت: نشاط در جامعه و به ویژه در جوانان منجر به ایجاد امید به آینده و افزایش خلاقیت خواهد شد که این موضوع همواره مورد توجه دولت تدبیر و امید است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب