دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1402 - 17:02

سخنگوی یونیسف: جنگ غزه جنگی علیه کودکان است

سخنگوی یونیسف: جنگ غزه جنگی علیه کودکان است
سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) کشتار گسترده کودکان در غزه را محکوم کرد و از تمامی کسانی که از نفوذ در این مناقشه برخوردار هستند خواست تا به پایان آن کمک کنند.
کد خبر : 882532

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، جیمز الدر، سخنگوی یونیسف در پیامی تصویری که جمعه در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد، گفت: آتش‌بس تمام شد. از همین حالا صدای بمباران را می‌شنویم. من در بیمارستان هستم. حدود ۵۰ متری من یک بمب اصابت کرد. این بزرگ‌ترین بیمارستان غزه است که هنوز فعال است و دو برابر ظرفیت خود بیمار دارد. سازوکار درمانی غزه تحت‌فشار است.

این سخنگوی یونیسف با بیان اینکه که جهان دیگر نمی‌تواند شاهد کودکان مجروح جنگ باشد، گفت: این جنگی علیه کودکان است.

در ۲۴ نوامبر و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند؛ توافقی که قرار بود در روز دوشنبه هفته گذشته به پایان برسد، اما «حماس» در آخرین ساعات اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه برای دو روز دیگر و با همان شروط پیشین به توافق رسیده است.

اما در نهایت در روز جمعه بعد از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس یک هفته‌ای، تهاجمات رژیم صهیونیستی به غزه ازسرگرفته شد. این پس از آن اتفاق افتاد که مقامات صهیونیست مکرراً از تشدید حملات پس از پایان آتش‌بس سخن می‌گفتند.

این در حالی است که بر اساس اعلام مقامات سازمان بهداشت و درمان غزه که تحت کنترل حماس است، در جریان حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر بیش از ۱۵ هزار تن که عمدتاً زن و کودک بودند، به شهادت رسیده‌اند.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد هم ضمن ابراز هشدار درباره تشدید وخامت وضعیت انسانی غزه، گفت که با ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی «جهنم روی زمین به غزه باز می‌گردد».

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته