دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ساماندهی ساختار انجمن‌های علمی وزارت بهداشت در سال جاری

ساماندهی ساختار انجمن‌های علمی وزارت بهداشت در سال جاری
دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ساماندهی ساختار انجمن‌های علمی در سال جاری خبر داد.
کد خبر : 882353

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید فخرالدین حجازی در نشست هم اندیشی این انجمن با بیان این‌که انجمن‌های علمی، بازوهای مشورتی نظام سلامت هستند، اظهار کرد: با ساماندهی ساختارها و باز مهندسی انجمن‌های علمی در تلاش هستیم تا انجمن‌های علمی بتوانند وظیفه اصلی خود را در راستای ارتقای آموزش و سلامت جامعه به درستی ایفا کنند. 

وی خاطر نشان کرد: ۲۰۲ انجمن علمی در وزارت بهداشت حضور دارند که از این تعداد، ۱۷۶ انجمن فعال هستند.

حجازی با اشاره به ساختار انجمن‌های علمی گروه پزشکی به اهم محورهای مطرح شده در این نشست پرداخت و افزود: چالش‌های ساختاری، اداری، مالی و مباحثی همچون تعرفه‌ها، اعتباربخشی و ارتقاء جایگاه انجمن‌های علمی، صلاحیت بالینی، اخلاق حرفه‌ای و تقویت تعاملات بین انجمن‌های علمی در این نشست مطرح شد که امید است با برنامه‌ریزی مناسب و حمایت بیشتر بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد.

وی تصریح کرد: بیشترین دغدغه و نگرانی انجمن‌های علمی مربوط به موضوع فوق تخصصی‌شدن انجمن‌ها است که انجمن‌های تخصصی و جنرال تحت ‌الشعاع قرار نگیرند. 

دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی افزود: در تلاش هستیم با باز مهندسی انجمن‌های علمی و ایجاد جامعه‌های علمی که مصوبه شورای انقلاب فرهنگی است، نقش انجمن‌های علمی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پررنگ‌تر شود تا بتوانند خدمات فاخری را در راستای نیل به اهداف حوزه بهداشت و درمان و حفظ سلامت مردم ارائه دهند. 

قاسم شجاع

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته