دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آذر 1402 - 13:46
رئیس دانشگاه آزاد لارستان:

نخستین حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت در ایران با رهبری آیت‌الله لاری شکل گرفت

نخستین حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت در ایران با رهبری آیت‌الله لاری شکل گرفت
مهدی زارع عنوان کرد: نخستین حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت و فقاهت در ایران با رهبری آیت‌الله سید عبدالحسین لاری شکل گرفت.
کد خبر : 882318

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی زارع در همایش رونمایی از پوستر همایش آیت‌الله سید عبدالحسین لاری که با حضور امام جمعه شیراز و نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، مدیران کل ارشاد و تبلیغات اسلامی و چندین نفر از مسئولان استانی برگزار شد با اشاره به شخصیت چندوجهی آیت‌الله لاری گفت: این روحانی وارسته از مفاخر تاریخی استان فارس بوده و توجه ویژه مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) به این شخصیت عظیم‌الشأن نشان‌دهنده عظمت فکری و فعالیت‌های سیاسی ایشان است.

وی با اشاره به اینکه لارستان به‌دلیل مبارزات سیاسی این شخصیت تاریخی کم‌نظیر و تشکیل حکومت در آن بیان کرد: با حضور آیت‌الله لاری در لارستان نخستین حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت و فقاهت در ایران شکل گرفت و حتی می‌توان از آن به‌عنوان الگویی برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی یاد کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با اشاره به اینکه هویت لار به سیدعبدالحسین لاری پیوند خورده، خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه هویت مردم لار به نام سید عبدالحسین لاری پیوند خورده؛ نام ایشان متقابلاً به لارستان بزرگ گره خورده و اگر حمایت‌ها و مجاهدت‌های تاریخی مردم لار و عشایر مبارز همراه با ایشان نبود نام این فقیه کم‌نظیر و روحانی نستوه بی‌نظیر این چنین در تاریخ درخشان نمی‌شد.

زارع با بیان اینکه استفاده رهبر معظم انقلاب اسلامی از تعابیری چون «فقیه کم‌نظیر و روحانی بی‌نظیر» برای این عالم عامل، نشان‌دهنده جایگاه رفیع آن فقیه والامقام است، بیان کرد:  امیدواریم در این همایش به ابعاد زندگی اجتماعی و سیاسی ایشان به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد .

امام جمعه شیراز هم در این نشست گفت: شخصیت آیت‌الله لاری مورد توجه بسیاری از مردمان شهرهای مختلف قرار گرفته و این به منزله اهمیت جایگاه علمی و سیاسی آن فقیه وارسته است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با اشاره به اینکه زندگی سیاسی و اجتماعی و این فقیه در شهر لار باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: قطعاً دلسوزی، توجه و غیرت مردم لارستان نسبت به این سید بزرگوار ستودنی و قابل تحسین است.

 به گزارش آنا، همایش آیت‌الله سید عبدالحسین لاری با همکاری چندین دانشگاه از جمله دانشگاه نجف، دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، دزفول و چندین موسسه علمی پژوهشی به همراه شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدیریت حوزه علمیه قم و جامعه‌المصطفی در شهرهای شیراز، لار و جهرم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته