دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1402 - 13:42
رئیس دانشگاه آزاد گیلان عنوان کرد؛

برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای اجرای طرح تأمین مسکن در گیلان

برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد برای اجرای طرح تأمین مسکن در گیلان
محمد دوستار گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به دارا بودن زمین‌های تحت مالکیت خود در شهر‌های مختلف اقدام به برنامه ریزی برای اجرای طرح تأمین مسکن در این استان کرده است.
کد خبر : 882187

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در نشستی مشترک با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، اظهار کرد: برای کمک به رفع بخشی از مشکل مسکن اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزد اسلامی و در چارچوب همکاری‌های متقابل تفاهم نامه فی مابین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد شد.

وی افزود: با توجه به تعهدات فی مابین، تأمین زمین و ساخت حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه در سقف سهم دانشگاه از طریق قرار دادن اراضی تحت اختیار دانشگاه در شهر‌ها و با استفاده از برنامه‌های حمایتی و تسهیلات موضوع قانون جهش تولید مسکن خواهد بود. در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز از این طرح استقبال کرده و با توجه به دارا بودن زمین‌های تحت مالکیت خود در شهر‌های مختلف اقدام به برنامه ریزی برای اجرای این طرح در این استان کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان بیان کرد: منابع مالی اجرای تفاهم نامه از محل منابع داخلی دانشگاه، آورده متقاضیان، مولدسازی اراضی مستعد دانشگاه، تسهیلات بانکی تخصیص داده شده برای هر یک از واحد‌های مسکونی موضوع تفاهم نامه خواهد بود.

دوستار ادامه داد: تغییر کاربری و یا الحاق به محدوده، تعیین کاربری همه اراضی تخصیص داده شده، صدور مجوز احداث شهرک مسکونی، فراهم آوردن شرایط استفاده متقاضیان واجد شرایط این تفاهم نامه از مشوق‌ها، معافیت‌ها و تخفیف‌های قانون جهش تولید مسکن از جمله تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان خواهد بود.

برنامه‌ریزی برای تأمین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان نیز گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی باید بتوانیم با بررسی اسناد و مدارک مالکیتی اراضی موجود تحت مالکیت دانشگاه، نسبت به توافق و افزودن ارزش افزوده به آن در راستای مساعدت و خدمت رسانی بیشتر به کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه تلاش کرد. 

محمدرضا فلاحتگر تاکید کرد: با توجه به تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در تلاشیم با رایزنی و توافق با دستگاه‌های مختلف نسبت به تأمین اراضی مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اقدام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته