دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1402 - 12:56

دلیل روشن نشدن ال 90 چیست؟

دلیل روشن نشدن ال 90 چیست؟
دلیل روشن نشدن ال 90 می‌تواند فاکتورهای گوناگونی باشد. مطمئن باشید که هر چقدر هم که خودروی شما سالم و بدون ایراد باشد، در برخی موارد شما باز هم مشکلاتی مانند روشن نشدن ال 90 را مشاهده خواهید کرد. در این شرایط بهتر است که خون‌سردی خود را حفظ کنید و سعی کنید به دنبال علت این اتفاق بگردید.
کد خبر : 882178

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهندس حامد رضایی 09120996450، دلیل روشن نشدن ال 90 می‌تواند فاکتورهای گوناگونی باشد. مطمئن باشید که هر چقدر هم که خودروی شما سالم و بدون ایراد باشد، در برخی موارد شما باز هم مشکلاتی مانند روشن نشدن ال 90 را مشاهده خواهید کرد. در این شرایط بهتر است که خون‌سردی خود را حفظ کنید و سعی کنید به دنبال علت این اتفاق بگردید. فهمیدن دلیل روشن نشدن ال 90 به شما کمک خواهد کرد که در ادامه اقدامات هدفمند و مناسبی را برای برطرف کردن ایراد موجود انجام دهید تا بتوانید راحت‌تر به هدف خود برسید. بهترین مرکز تعمیر تخصصی ال 90 در تهران  به‌ طور کلی، برای روشن شدن خودرو مراحلی باید طی شود. اگر در روند طی شدن این مراحل ایراد و مشکلی به وجود بیاید، خودروی شما روشن نخواهد شد. بیایید در ادامه مواردی را بررسی کنیم که می‌توانند به‌ عنوان دلیل روشن نشدن ال 90 شناخته شوند.

دلیل روشن نشدن ال 90 چه مواردی است؟

در ادامه برای شما در رابطه با دلایل این اتفاق صحبت کرده‌ایم.

وجود ایراد در موتور 

از مهم‌ترین دلایلی که می‌تواند به ‌عنوان دلیل روشن نشدن ال 90 شناخته شود، ما می‌توانیم به آسیب به قطعات متفاوت خودرو از جمله موتور اشاره کنیم. برای استارت، قطعات متفاوتی درگیر می‌شوند و هر کدام از این قطعات دچار ایراد شده باشند، خودروی شما استارت نمی‌خورد و روند روشن شدن آن با اختلال مواجه می‌شود. با استفاده از خدمات سرویس‌های دوره‌ای، شما می‌توانید جلوی آسیب دیدن قطعات خودرو را بگیرید.

وجود ایراد در سیستم برق و باطری 

مورد دیگری که می‌تواند به‌ عنوان دلیل روشن نشدن ال 90 شناخته شود، وجود ایراد در سیستم برق رسانی و باتری خودروی شماست. همان‌ طور که همه شما می‌دانید، شروع روند استارت با استفاده از باتری میباشد. دقیقاً به ‌همین دلیل است که اگر در روند برق‌رسانی از باتری به سیستم استارت اختلال و ایرادی ایجاد شود، خودروی شما استارت نخواهد خورد. همچنین اگر دینام نیز به‌ درستی باتری شما را شارژ نکند، باز هم همین اتفاق تکرار خواهد شد. پس علاوه‌ بر وجود ایراد در سیستم برقی و باطری خودرو، دینام نیز می‌تواند از دیگر دلایل روشن نشدن خودرو باشد. 

کمبود بنزین، شایع‌ترین دلیل روشن نشدن ال 90

یکی از شایع‌ترین دلایل روشن نشدن ال 90، کمبود بنزین خودرو می‌باشد. قاعدتاً اگر سوخت به ‌اندازه کافی در خودروی شما وجود داشته باشد، خودروی شما روشن نمی‌شود. پس برای برطرف کردن این دلیل روشن نشدن ال 90، بهتر است که همیشه بنزین خود را بیشتر از حداقل مورد نیاز نگه دارید. 

وجود ایراد در شمع‌های خودرو 

شمع از مهم‌ترین قطعاتی است که در روند احتراق و کارکرد خودرو فعالیت دارد. پس مورد دیگری که می‌تواند به ‌عنوان دلیل روشن نشدن ال 90 شناخته شود، ایرادات گسترده در شمع خودروی شما می‌باشد. شمع‌ها وظیفه حفظ جریان پایدار در خودرو را برعهده دارند و در صورتی ‌که کهنه شوند و یا ایرادات جدی در آن‌ها ایجاد شود، نمی‌توانند به‌ خوبی وظیفه خودشان را انجام دهند. همین موضوع باعث می‌شود تا خودروی شما روشن نشود. 

جمع‌بندی 

بعد از آشنا شدن با مواردی که به‌ عنوان دلیل روشن نشدن ال 90 شناخته می‌شوند، شما باید در صورت مشاهده هر کدام از این عوامل، به تعمیرگاه های تخصصی مراجعه کنید. تعمیرگاه‌های تخصصی می‌توانند در روند برطرف کردن ایرادات موجود به شما کمک شایانی بکنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تعمیرگاه خودرو
ارسال نظر
قالیشویی ادیب