دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 آذر 1402 - 00:07
کدخدایی در گفت‌وگو با آنا خواستار شد؛

تشکیل مرجع منطقه‌ای برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی + فیلم

تشکیل مرجع منطقه‌ای برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی + فیلم
عضو حقوقدان شورای نگهبان خواستار تشکیل مرجع منطقه‌ای برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ غزه شد.
کد خبر : 882050

عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا با اشاره به ضرورت‌های پیگیری حقوقی جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهار داشت: سازمان ملل متحد می‌تواند از طریق قطعنامه‌های شورای امنیت پیگیری لازم را در خصوص جنایت‌های صورت گرفته از سوی رژیم صهیونیستی در غزه را انجام دهد اما عموماً این قطعنامه‌ها چندان مؤثر نیست.

وی ادامه داد: در جنگ غزه شاهد آن هستیم که چندین قطعنامه شورای امنیت توسط امریکا وتو شد و قطعنامه 2712 که اخیراً مطرح شد نیز در حد یک وقفه انسان دوستانه برای آتش‌بس پذیرفته شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان اذعان کرد: بر اساس شنیده‌ها دیوان کیفری بین‌المللی در حال انجام اقداماتی در خصوص جنایت‌های جنگی صورت گرفته در غزه است اما ازآنجاکه رژیم صهیونیستی عضو آن نیست به نظر نمی‌رسد که اقدام صورت گرفته چندان مؤثر باشد.

کدخدایی بیان کرد: پیشنهاد ما تشکیل یک دادگاه منطقه‌ای برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی است که در آن کشورهای اسلامی و غیر اسلامی بتوانند پیگیر حقوق مردم غزه باشند. جنایات این رژیم افکار عمومی را تحت تأثیر قرار داده و شما ملاحظه کردید حتی در کشورهای اروپایی که سران آن‌ها از اسرائیل دفاع می‌کنند، مردمشان به صحنه آمدند و مقابل این جنایت‌ها عکس‌العمل نشان دادند.

وی گفت: خوشبختانه افکار عمومی جهانی این آمادگی را دارد تا بتوانیم یک مرجع منطقه‌ای برای رسیدگی به جنایت‌های رژیم صهیونیستی را تشکیل دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته