دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی» پنج جایزه از جشنواره استانی فجر دریافت کرد

نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی» پنج جایزه از جشنواره استانی فجر دریافت کرد
کارگردان نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی احسان فلاحیان از دریافت پنج جایزه در جشنواره استانی فجر تهران خبر داد.
کد خبر : 882045

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آشغال‌های دوست داشتنی» به کارگردانی احسان فلاحیان از گروه پاسارگاد اخیرا پنج جایزه از  جشنواره استانی فجر تهران دریافت کرده است. جوایز دوم و دیپلم افتخار طراحی فضا از مرضیه ذاکری، جایزه تقدیر و لوح سپاس بهترین ایده و متن برای احسان فلاحیان، جایزه تقدیر بازیگری برای بنیامین عرب عامری، جایزه تقدیر بازیگران کودک برای دو نفر فاطمه‌السادات رئوف و ثنا آقایی و تجلیل رضا فیاضی بعد دیدن اجرای نمایش. 

احسان فلاحیان در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: این نمایش درباره کودکان کار ، بازیافت زباله با تم فقر و کارتن خوابی است. نام نمایش از سوی شایان فلاحیان انتخاب و روی طرح و ایده آن کار شد . کاراکتر اصلی نمایش دو دختر بچه با سن کم هستند و در مقابلشان هم مادر و پسری پولدار که زندگی لوکس و آنچنانی دارند. در واقع پارادوکس فقر و زندگی ثروتمند را به خوبی در اینجا نشان دادیم.

وی در ادامه افزود: طرح و ایده اصلی نمایش آشغال‌های دوست داشتنی برای ذاکری بود. بازیگران هم توسط ایشان انتخاب شدند عموما از کسانی که کار اول یا دومشان بود. در نهایت هم کار به عنوان نماینده از شهرستان ملارد به جشنواره تئاتر استان تهران راه یافت و منتخب شد.

فلاحیان با اشاره به اینکه صدای خسروشکیبایی به عنوان نوستالژی دهه پنجاه وشصتی‌ها خیلی مورد توجه تماشاگر قرار گرفت، گفت: تماشاگران پس از اتمام کار پیوسته و به مدت ۲ دقیقه ایستاده بازیگران کودک نمایش آشغال‌های دوست داشتنی رو تشویق کردند. رضا فیاضی درباره این کار گفت که با دیدن نمایش خاطراتی برایش تداعی شده است. شایان فلاحیان طراح لباس نیز اجرای اخر این نمایش را به هنرمند کوچک قامت ایران زنده یاد حسن همتی تقدیم کرد.

به گزارش آنا، بازیگران نمایش آشغال‌های دوست داشتنی آرزو شفیعی، بنیامین عرب عامری، سینا مبلغ الاسلام و فاطمه السادات رئوف و ثنا آقایی برعهده داشتند. عوامل نمایش محیا جهانگیری دستیار صحنه و مریم باقرپور به عنوان عکاس و بهار ابهری والین موسوی پخش موسیقی نمایش را برعهده داشتند . مرضیه ذاکری هم علاوه بر کارگردانی، طراحی فضا و طراحی بروشور نمایش را برعهده داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته