دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1402 - 11:19
معاون دانشگاه آزاد رشت در گفت‌و‌گو با آنا اعلام کرد؛

اهدای یک‌هزار جلد کتاب به دانشجویان و استادان در پویش «کتاب در حرکت»

اهدای یک‌هزار جلد کتاب به دانشجویان و استادان در پویش «کتاب در حرکت»
علیرضا صیداوی از اهدای یک‌هزار جلد کتاب به دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در پویش «کتاب در حرکت» خبر داد.
کد خبر : 881973

علیرضا صیداوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، برنامه‌های اجراشده در هفته کتاب در این دانشگاه را تشریح کرد.

وی با ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در دانشگاه آزاد اسلامی در واحد رشت در هفته کتاب بیان کرد: کتاب، معجزه دین اسلام بوده و در دین اسلام که دینی جهانی و عالم‌گیر است، به کتاب و کتابخوانی توجه زیادی شده و در آن به تشویق و ترغیب امر کتابخوانی و گسترش و توسعه کتابخانه سفارش شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با تأکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: تأثیر کتابخوانی بر ارتقای فرهنگ، علم و اقتصاد جوامع بر کسی پوشیده نیست و با نهادینه کردن عادت به مطالعه در همه تفکرات و اندیشه‌ها و دلها باید اقدام کرد تا با همگانی شدن این شور، شوق و عشق به کتاب و کتابخوانی، آن را در جامعه استمرار بخشید.

صیداوی افزود: داشتن مطالعه برای برقراری ارتباط با جامعه مدرن امروز بسیار ضروری است و مهارت و توانایی خواندن، یکی از مهم‌ترین مسائل اساسی دنیای امروز است.

وی با برشمردن مجموعه برنامه‌های اجرا شده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در هفته کتاب متذکر شد: برگزاری نمایشگاه عرضه و فروش کتاب‌های چاپ شده توسط این دانشگاه در محوطه دانشگاه و با تخفیف ویژه ۴۰ درصد، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی از کتاب «آینده جهان (دولت و سیاست در اندیشه مهدویت)» از جمله برنامه‌های هفته کتاب بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در ادامه توضیح داد: برگزاری کارگاه آموزشی تخصصی درباره کتاب با عنوان «کتاب و کتابخانه‌ها در تمدن ایرانی و اسلامی»، برگزاری سه جلسه نقد و بررسی کتاب با عنوان «فنون مدیریت کارخانه و طرح‌ریزی واحد‌های صنعتی»،«هوش مصنوعی و الگوریتم‌های فراابتکاری»،«مدیریت سیستم‌ها» و نشست همکاران کتابخانه با معاون پژوهش و فناوری درباره کتابخانه و استانداردسازی آن از دیگر برنامه‌های اجرا شده بود.

صیداوی به برگزاری طرح پویش کتاب در حرکت و تبادل و اهدای کتاب اشاره کرد و یادآور شد: در هفته کتاب با انجام پویش «کتاب در حرکت» (تبادل و اهدای کتاب) در کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و اهدای بیش از یک‌هزار جلد کتاب به دانشجویان و استادان، این پویش به خوبی در دانشگاه برگزار شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به برگزاری مسابقه کتابخوانی، تعداد ۹۷ نفر بالاترین امتیاز را کسب کرده و پس از قرعه‌کشی به هشت شرکت‌کننده جوایز نفیسی اهدا شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت افزود: در مراسم اختتامیه هفته کتاب با حضور رئیس و مسئولان این دانشگاه از کتابدار و کاربران برتر کتابخانه، برندگان مسابقه کتابخوانی، اهداکنندگان کتاب، مدرسان کارگاه و منتقدان کتاب با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته