دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر برگزار می‌کند؛

مرز بین نظارت، مشورت و دخالت در آینه رفتار نمایندگان

مرز بین نظارت، مشورت و دخالت در آینه رفتار نمایندگان
گروه حقــوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر به مناسبت هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس همایش دانش پارلمانی با موضوع مرز بین نظـارت، مشورت و دخالت در آیینه رفتـار نمایندگان را برگزار می‌کند.
کد خبر : 881741

به گزارش خبرنگار گروه پژوهش و دانش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امسال هشتاد و ششمین سالگرد شهادت مرد علم، تقوا و سیاست؛ سیدحسن طباطبایی زواره معروف به «مدرس» است.

شهید مدرس از منظر علمی یکی از فقها، دانشمندان و صاحب نظران برجسته شیعه به شمار می‌آید. ایشان علاوه بر اشتغال به امر تحقیق و تدریس در بالاترین سطح حوزه؛ یعنی درس خارج، سیاست مداری ترازاول هم بود.

از مهم‌ترین بخش‌های کارنامه سیاسی ایشان می‌توان به این نکات: انتخاب به عنوان مجتهد تراز اول مجلس شورای ملی، مهاجرت در جنگ بین‌الملل اول، مخالفت با قرارداد ۱۹۱۹، حضور در مجلس چهارم، مخالفت با جمهوری رضاخانی، مخالفت  با تغییر سلطنت، حضور در مجلس ششم، مخالفت با کابینه مخبرالسلطنه هدایت و ادامه مبارزه با رضاخان تا تبعید و شهادت اشاره کرد.

مرز بین نظـارت، مشورت و دخالت در آیینه رفتـار نمایندگان

حال در سالگرد شهادت آیت‌الله گروه حقــوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمرو روز مجلس، همت به برپایی همایش در ارتباط با دانش پارلمانی با موضوع
مرز بین نظـارت، مشورت و دخالت در آیینه رفتـار نمایندگان کرده است.

این نشست چهارشنبه هشتم آذرماه از ساعت ۱۴:۳۰ در سالن کنفرانس شهید مدرس دانشگاه آزاد اسلامی  کاشمر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته