دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توکلی در گفت‌وگو با آنا خبر داد؛

فعالیت ۵۶۰ دستگاه آمبولانس در استان تهران

فعالیت ۵۶۰ دستگاه آمبولانس در استان تهران
رئیس اورژانس تهران گفت: اکنون در مجموع ۵۶۰ دستگاه آمبولانس در کل استان تهران در حال فعالیت بوده و خدمات مورد نیاز را در مواقعی که لازم باشد، ارائه می‌کنند.
کد خبر : 881714

محمداسماعیل توکلی رئیس اورژانس استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس در دستور کار اورژانس قرار دارد و کار خرید ۵۰۰ دستگاه تقریبا نهایی شده است و ۵۰۰ دستگاه دیگر هم در مرحله تأمین اعتبار قرار دارد.

وی اضافه کرد: از نظر تجهيزات کل آمبولانس‌ها با هم برابر هستند و در استان تهران، کل آمبولانس‌ها از یک مدل تجهيزات استفاده می‌کنند و خدمات رسانی آن‌ها هم یکسان است و فقط در یکسری نقاط روستایی در شهرستان‌های استان تهران بودند که تا کنون از خدمات رسانی آمبولانس‌ها محروم بودند و ما تجهیز این روستاها را شروع کردیم.

رئیس اورژانس تهران تصریح کرد: طی هفته گذشته از منطقه‌ای با ۱۶ روستا و ۷۰۰۰ هزار جمعیت بازدیدی داشتم و از نظر امکانات اورژانس کمبود داشتند و ما سعی می‌کنیم به مرور این امکانات را فراهم و در اختیار مردم در نقاط مختلف قرار بدهیم و البته شاید نحوه احداث پایگاه و راه‌اندازی آن از  بر خلاف دستورالعمل‌های ابلاغی باشد اما خب چون دسترسی همه مردم به خدمات اورژانس برای ما بسیار اهمیت دارد، بعضی جاها از دستورالعمل‌ها چشم پوشی می‌کنیم تا این خدمات به تک تک مردم برسد.

توکلی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعدادی آمبولانس در بیشتر روستاهای استان تهران موجود داریم و چون کمی سن برخی از آن‌ها بالا رفته است، کار نوسازی و بهسازی این آمبولانس‌ها را در نقاط روستایی که نیاز است انجام می‌دهیم.

وی تأکید کرد: در حال حاضر در مجموع ۵۶۰ دستگاه آمبولانس در کل استان تهران در حال فعالیت بوده و خدمات مورد نیاز را در مواقعی که لازم باشد ارائه می‌کنند.

رئیس اورژانس تهران یادآور شد: ما ورود آمبولانس جدید به ناوگان اورژانس نداریم تا زمانی که آمبولانس‌های خریداری شده وارد کشور شوند و پس از آن به مرور در بین پایگاه‌های مختلف توزیع خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته