دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1402 - 10:59
لشکری:

۲۶۷ واحد دانشگاه آزاد سالن ورزشی فعال دارند/ سرانه یک‌متر مربعی فضای ورزشی به ازای هر دانشجو

۲۶۷ واحد دانشگاه آزاد سالن ورزشی فعال دارند  سرانه یک‌متر مربعی فضای ورزشی به ازای هر دانشجو
رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: از بین ۴۰۰ واحد دانشگاهی ۲۶۷ واحد سالن ورزشی دارند، به عبارتی ۱۳۳ واحد دانشگاهی فاقد سالن ورزشی هستند.
کد خبر : 881675

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری علم و فناوری آنا، سومین نشست شورای تخصصی ورزش منطقه ۸ دانشگاه آزاد اسلامی با حضور امیرعباس لشکری رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی و علیرضا تاج‌فیروز مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد برگزار شد.

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره ورزش مبنی بر اینکه «اگر ایران قوی می‌خواهید باید ورزش قوی داشته باشید»، اظهار کرد: هرکجا به ورزش بها دادیم پیشرفت کردیم.

لشکری با بیان اینکه در حال حاضر ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کنند، ادامه داد: از این تعداد، یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می‌کنند، بنابراین می‌طلبد ورزش دانشگاه آزاد ۵۰ درصد از ورزش کل کشور را به عهده بگیرد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد ورزش قهرمانی و ورزش همگانی است، افزود: در حوزه ورزش همگانی تاکنون چهار لیگ برگزار کردیم که هر لیگ ۱۶ جلسه تمرین دارد و در این لیگ‌ها خانواده بزرگ دانشگاه آزاد شرکت می‌کنند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: دوره پنجم لیگ ورزش همگانی از چهار هفته گذشته آغاز شده که در این لیگ تاکنون ۲۱۰ هزار کارمند، دانشجو و استاد شرکت کرده‌اند، همچنین سال گذشته ۲ هزار و ۸۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد در ورزش قهرمانی شرکت کردند.

لشکری با تأکید بر اینکه دانشگاه باید فرهنگ جامعه را تغییر دهد، افزود: از باشگاه‌های ورزشی نمی‌توان انتظار ورزش همگانی داشت. درصد بسیار بالایی از دانشجویان با امکانات ورزشی دانشگاه آشنا نیستند و لازم است دانشجویان را با ورزش همگانی آشنا کنیم.

وی در ادامه توضیح داد: لیگ همگانی دانشگاه آزاد یک برنامه دو ماهه است و در سال دو بار اجرا می‌شود و این می‌تواند یک فرهنگ‌سازی باشد.

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: سامانه نظارت و ارزیابی دانشگاه آزاد سال گذشته در حوزه ورزش راه‌اندازی شد که ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد به این سامانه متصل شده‌اند و تمام فعالیت‌های واحد‌ها در این سامانه ثبت و رصد و نقاط ضعف و قوت واحد‌ها مشخص می‌شود.

۱۳۳ واحد دانشگاه آزاد سالن ورزشی ندارند/ سرانه یک‌متر مربعی فضای ورزشی دانشگاه آزاد به ازای هر دانشجو

لشکری بر ضرورت راه‌اندازی انجمن‌های ورزش دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد و افزود: این موضوع در آیین‌نامه‌ای به واحد‌ها ابلاغ شده و تربیت‌بدنی واحد‌های دانشگاه آزاد باید از انجمن‌ها به‌عنوان نیرو‌های اجرایی استفاده کنند.

وی متذکر شد: انجمن‌های ورزشی دانشجویی بازو‌های اجرایی تربیت‌بدنی واحد‌ها هستند و اگر ادعا می‌کنیم که قوه عاقله جامعه هستیم باید از انجمن‌های ورزشی شروع و نیرو‌های کارآمد تربیت کنیم.

رئیس مرکز ورزش و تربیت‌بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، بودجه را یکی از مسائل مهم در حوزه ورزش دانست و اظهار کرد: برای رفع این مشکل تصمیم گرفتیم از این پس مجموعه‌های ورزشی دانشگاه آزاد را به‌صورت هیئت عاملی اداره کنیم و هزینه‌های مسابقات ورزشی واحد‌ها از محل درآمد حاصل از سالن‌های ورزشی مرتفع می‌شود.

لشکری اضافه کرد: در حال حاضر از بین ۴۰۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی، ۲۶۷ واحد سالن ورزشی دارند، به عبارتی ۱۳۳ واحد دانشگاهی فاقد سالن ورزشی هستند و سرانه فضای ورزشی دانشگاه آزاد بیش از یک‌متر مربع هم به ازای هر دانشجو است.

وی، راه‌اندازی سایت مرکز ورزش دانشگاه آزاد اسلامی را اقدام مهم دیگر در راستای تعامل بیشترعنوان کرد و افزود: این سایت ویترین کار ماست و با راه‌اندازی آن توانستیم با وزارت ورزش و جوانان و ۵۴ فدراسیون ورزشی ارتباط برقرار کنیم.

احمد ناطق گلستان معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با قدردانی از فعالیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد گفت: امیدوارم در مسیر سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد که مبنای کار همه ماست دانشگاه را اعتلا ببخشیم و هویت بخشی، حفظ کیان و تربیت نیروی انقلابی محقق نخواهد شد مگر با ایجاد روحیه و نشاط جسمی که این جلسات زمینه‌ساز این اهداف خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته