دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1402 - 17:49

آسوشیتدپرس: ایران کشتی جنگی پیشرفته‌ای را به ناوگان دریایی خود اضافه کرد

آسوشیتدپرس: ایران کشتی جنگی پیشرفته‌ای را به ناوگان دریایی خود اضافه کرد
منابع رسانه‌ای روز دوشنبه به دستاورد جدید صنایع دفاعی ایران اشاره کرده و نوشتند ایران با ناوهای پیشرفته بر قدرت دریایی خود می‌افزاید.
کد خبر : 881572

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، برخی رسانه‌های خارجی امروز دوشنبه، همزمان با رونمایی از ناوشکن جنگی «دیلمان» توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز با حضور تنی چند از مسئولان کشوری و لشگری صورت گرفت، به واکنش پرداختند.

آنها در این خصوص نوشتند ایران ناوشکن ۱۴۰۰ تنی «دیلمان» با قابلیت پرتاب موشک‌های کروز و اژدر را به ناوگان خود اضافه کرده است.

دیلمان، پنجمین فروند از ناوشکن‌های پروژه موج و از کلاس جماران، توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تحت نظارت این نیرو، در مجموعه صنایع دریایی ساخته شده و از امروز به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش ملحق شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، نیروی دریایی ایران روز دوشنبه یک ناوشکن با قابلیت پرتاب موشک‌های کروز به ناوگان خود در دریای خزر اضافه کرد.

روزنامه جروزالم پست نیز روز امروز در مطلبی به قلم «جی فرانتسمن» نوشت، این ناوشکن جدید به ناوهای «دنا»، «سهند»، «دماوند» و «جماران» می‌پیوندد.

این روزنامه همچنین نوشت: کشتی جنگی جدید ایران نفوذ این کشور را در آسیای مرکزی و همچنین امتداد سواحل دریای خزر را نشان می‌دهد.

ناوشکن ۱۴۰۰ تنی دیلمان ۹۵ متر طول و ۱۱ عرض دارد و قادر است اژدرها را حین حرکت با سرعت ۳۰ گره دریایی پرتاب کند.

ناوشکن دیلمان می‌تواند بیش از ۱۰۰ هدف شامل شناور، پهپاد، بالگرد، زیردریایی و هواپیما را به طور همزمان شناسایی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته