دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آذر 1402 - 14:49
معاون حقوقی رئیس جمهور:

همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
معاون حقوقی رئیس جمهور به برگزاری دومین همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی با حضور رئیس جمهور در روز یکشنبه ۱۲ آذرماه اشاره کرد و گفت: از ۲ هزار نفر از اساتید حقوق، اقتصاددان و سفرای کشورهای همسو برای حضور در این رویداد دعوت شده است.
کد خبر : 881523

.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد دهقان روز دوشنبه در نشست خبری با محوریت دومین همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: بسیج یکی از یادگار‌های حضرت امام خمینی (ره) است که برکات زیادی در عرصه‌های نظامی، فرهنگی سیاسی اجتماعی داشته و مردمی‌ترین نهاد متصل به نظام اسلامی است.

وی در ادامه پیروزی گروه‌های جهادی فلسطینی علیه جنایتکاران صهیونیستی را تبریک گفت و مطرح کرد: یاد شهدا، کودکان، زنان و مردم بی‌دفاع غزه را که به شهادت رسیدند، گرامی می‌داریم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اثبات ناکارآمدی نهاد‌های بین‌المللی در جریان جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع غزه گفت: همان‌طور که این رژیم منازل و مساجد مردم بی‌دفاع غزه را بمباران کرد، در جریان این جنگ اسناد بین‌المللی حقوق بشری و کنوانسیون‌های مربوط به پیگیری جنگ و دفاع از حقوق زنان و اسناد چهارگانه ژنو و اساسنامه مربوط به مقابله با جنایت جنگی، نسل‌کشی و مقابله با جنایت علیه بشریت و همه گروه‌ها و سازمان‌هایی که برای دفاع از زنان نابود شدند و با پشتیبانی آمریکا و بخشی از سران کشور‌های غربی، همه اسناد بین‌المللی دچار ناکارآمدی شده و اثبات شد این نهاد‌ها در بزنگاه‌ها کارآمدی ندارد و فقط برای استفاده غربی‌ها و جنایتکاران است.

دهقان گفت: در این جنایت، صدایی از دیوان بین‌المللی دادگستری که وظیفه مقابله با نسل‌کشی را عهده‌دار است، شنیده نشد و ناکارآمدی دیوان بین‌المللی کیفری که برای مقابله با جنایت علیه بشریت شکل‌گرفته است، اثبات شد و به همین دلیل رئیس‌جمهور کشورمان در اجلاس سران کشور‌های اسلامی اعلام کرد دادگاه‌های بین‌المللی جدیدی برای محاکمه سران صهیونیستی باید شکل گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری همایش ملی مسئولیت اجرای قانون اساسی با حضور و سخنرانی رئیس‌جمهور در روز یکشنبه ۱۲ آذرماه اشاره کرد و افزود: در این همایش از ۲ هزار نفر از اساتید حقوق و اقتصاددان و سفرای کشور‌های همسو دعوت‌شده است.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه در رابطه با این همایش، سه جلسه مهم با حضور حقوق‌دانان و اقتصاددان‌ها و ۲۵ جلسه توسط معاون قانون اساسی برگزارشده است، اظهار داشت: این همایش تحول بنیادین اقتصادی مبتنی بر اصول قانون اساسی نامیده شده است ازاین‌رو لازم دانستیم تا اصول قانون اساسی مورد توجه قرار گیرد

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته