دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیکر منوچهر صفرزاده تشییع شد/هنرمندی که بی‌واسطه تولید اثر کرد

پیکر منوچهر صفرزاده تشییع شد هنرمندی که بی‌واسطه تولید اثر کرد
پیکر زنده یاد منوچهر صفرزاده هنرمند نقاش صبح امروز به سمت بهشت زهرا تشییع شد.
کد خبر : 881266

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین تشییع زنده‌یاد منوچهر صفرزاده، مشهور به مش صفر که در سن هشتادسالگی درگذشته بود، امروز صبح پنجم آذر از مقابل محوطه خانه هنرمندان ایران و با حضور خانواده، دوستان و همکاران او به سمت بهشت‌زهرا تشییع شد.

در مراسم تشییع این هنرمند امیر راد، از اعضای انجمن هنرمندان نقاش در صحبت‌هایی گفت: عموماً در این مجالس هنرمندان صحبت‌های کلیشه‌ای می‌کنند؛ اما من درباره مرحوم صفرزاده نمی‌توانم این‌طور صحبت کنم، او زندگی‌اش را به ما عرضه کرد، داشته‌هایش را ارائه داد و جایگاه خاصی داشت. آنچه از یک انسان باقی می‌ماند آثار او است وگرنه جسم از بین می‌رود. زنده‌یاد صفرزاده آثار ماندگاری از خود در این دنیا باقی گذاشت.

او سپس خطاب به تابوت مش صفر گفت: از شما تشکر می‌کنم که به ما فرصت دادید با شما معاصر باشیم. شما همیشه مش صفر ما باقی خواهید ماند.

سپس ایرج میرزا علیخانی هنرمند گرافیک نیز گفت: اخیراً پروژه‌ای با او در سه ماه داشتیم، به خود اجازه می‌دهم درباره‌اش صحبت کنم وگرنه شاید جای من اینجا نباشم. بیت شعری که او دوست داشت این بود: «غلام همت آنم که زیر چرخ کبود ز هر چه رنگ تعلق پذیرد آزاد است» 

وی با تأکید بر اینکه منوچهر صفرزاده واقعاً به هنر تعلق داشت و در قیدوبند چیزی نبود، افزود: اگر نقاشی حافظ را نشناسد پای کارش می‌لنگد. او چون یک فرد هفده‌ساله نسبت به کارش ذوق داشت، به هیچ گالری، فرد و دولتی سر خم نکرد اما نقاشی کرد و بی‌واسطه تولید اثر کرد.

سپس شهرام کریمی هنرمند پست‌مدرن و طراح نیز گفت: منوچهر فرا زمان بود و ربطی به محیط بیرونش نداشت و باوجوداینکه می‌دانست بازار و مارکت چیست، همچنان کارش را می‌کرد و تغییر نمی‌کرد و به بازار هنر فکر نمی‌کرد. رفتن منوچهر واقعاً دردناک است و شاید نتوانم کنار هیچ نقاش دیگری چنین ارتباطی داشته باشم اما خوشحالم روی پایش رفت و روی دست کسی نیفتاد و در همان سنی که هانیبال الخاص رفت، درگذشت.

در پایان دختر منوچهر صفرزاده پشت تریبون  گفت: درباره پدرم خیلی حرف برای گفتن دارم اما امروز مجال این حرف‌ها نیست و از طرف مادرم مهری و خودم و برادرانم از همگی شما تشکر می‌کنم. از خانواده آقای سحابی نیز تشکر می‌کنم که قرار است پدرم در کنار مهدی سحابی؛ ۲ رفیق دیرین آرام بگیرد.

سپس، پیکر زنده‌یاد منوچهر صفرزاده به سمت بهشت‌زهرا (س) و قطعه هنرمندان تشییع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته