دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آذر 1402 - 11:28

اختلاف قیمت ملک در نقاط مختلف تهران

اختلاف قیمت ملک در نقاط مختلف تهران
اختلاف قیمت ملک در نقاط مختلف تهران به میزان زیادی حس می‌شود و این موضوع بنا به دلایل متعددی است. میانگین قیمت ملک در تهران چیزی حدود به ۹۴ میلبون تومان اعلام شده است. اما این نشان دهنده چیست؟
کد خبر : 881227

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از وبسایت ایران ملک بر اساس آخرین آمار میانگین هر متر مربع ملک در تهران 94 میلیون و 300 هزار تومان  تخمین زده می شود.

اما این میانگین در همه جا یکسان نیست و در برخی مناطق بیشتر از این و در برخی کمتر می باشد. مناطق لاکچری تر در تهران همانند شمال و شمال غرب تهران دارای بیشترین قیمت ملک هستند به طوری که در این مناطق میانگین قیمت 181 میلیون تومان می باشد. و چه بسا بسیاری از ملک ها در این منطقه قیمت بالاتری نیز دارند.

در این خبر قصد داریم تا به اختلاف قیمت ملک در نقاط مختلف تهران علل و چرایی این موضوع بپردازیم:

دلیل اختلاف قیمت  ملک در نقاط مختلف تهران:

همانطور که می دانید در نقاط مختلف تهران اختلاف قیمت ملک مانند هر چیز دیگری حس می شود. هر منطقه در تهران متناسب با وضعیت مالی و فرهنگی افراد ساکن در آن منطقه ارزش گذاری می شود.

بر همین اساس قیمت ها نیز با توجه به قدرت خرید مردم و میزان درآمد انها افزایش یا کاهش پیدا می کند.

برای مثال شما قیمت یک محصول یکسان را در سعادت آباد ، میدان هفت تیر و میدان خراسان تهران جویا شوید. خواهید دید که اختلاف قیمت فاحشی برای این محصول در هر منطقه می بینید.

با این حساب طبیعی است که املاک نیز در این مناطق بسیار اختلاف قیمت داشته باشد.

کدام مناطق تهران بیشترین قیمت ملک را دارند؟

اصولا در تهران مناطق شمالی و شمال غربی بیشترین قیمت ها را دارند. اما نمی توان این اختلاف قیمت در مناطق مختلف تهران را به صورت پیوسته در یک منطقه دانست. زیرا مناطقی در بخش های شرق و یا حتی جنوب تهران وجود دارند که از نظر قیمتی با مناطق شمال تهران برابری می کنند .

چه عواملی در اختلاف قیمت یک ملک با ملک دیگر تاثیر دارد؟

برخی املاک فارغ از منطقه و محل قرار گیری آن به عواملی مانند موقعیت ملک ، متریال استفاده شده در ملک و ویژگی ها و امکانات ملک بستگی دارد که در زیر برخی از آنها را توضیح می دهیم.

موقعیت ملک

منظور از موقعیت ملک دسترسی راحت به کوچه و خیابان – دسترسی به امکانات رفاهی مانند سوپر مارکت ، فروشگاه، میوه فروشی و ... – نبشی بودن و یا نبودن – جهت ملک و غیره است.

برای مثال می توانید در مقاله خانه شمالی و جنوبی در مورد تاثیر و اهمیت این موضوع با خبر شوید .

 متریال ساخت

متریال به کار رفته در ساخت و ساز یکی دیگر از دلایل اختلاف قیمت ملک در نقاط مختلف تهران است . در برخی از مناطق سازنده تصمیم به استفاده و بکار گیری مصالح لوکس و خاص می کند و این موضوع باعث می شود که قیمت آن ساختمان به طور زیادی افزایش یابد.

برای مثال در شرق تهران در منطقه نیرو هوایی میانگین قیمت زمین متری 120 میلیون تومان است اما یک پروژه لوکس در همان منطقه متری 200 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

این اختلاف قیمت به دلیل انتخاب متریال خاص و طراحی و ساخت خانه به صورت فوق لوکس می باشد .

میانگین قیمت ملک در مناطق مختلف تهران :

قیمت ملک در برخی مناطق کران قیمت تهران عبارتند از:

قیمت هر متر مربع ملک در سعادت آباد: صد و هشتاد و سه میلیون تومان

قیمت هر متر مربع ملک در زعفرانیه: دویست و چهل میلیون تومان

قیمت هر متر مربع ملک در ولنجک : دویست و بیست میلیون تومان

قیمت ملک در برخی مناطق تهران که دارای قیمت متوسط هستند :

قیمت هر متر مربع ملک در هفت تیر : هشتاد میلیون تومان

قیمت هر متر مربع ملک در سید خندان : صد و بیست میلیون تومان

قیمت هرمتر مربع ملک در چیتگر: نود میلیون تومان

قیمت ملک در برخی مناطق تهران که دارای قیمت پایین هستند:

قیمت هر متر مربع ملک در میدان خراسان : پنجاه و هفت میلیون تومان

قیمت هر متر مربع ملک در میدان راه آهن : چهل و هفت میلیون تومان

قیمت هر متر مربع ملک در شهرری : چهل میلیون تومان

 اختلاف شدید قیمت ملک در نقاط مختلف تهران

گران ترین قیمت های ملک در ارزان ترین مناطق:

در برخی از نقاط جنوب تهران قیمت ملک همانند مناطق مرکز و یا حتی شمال تهران است. برای مثال میانگین قیمت ملک در محدوده شهرری تهران حدود 40 میلون تومان است. اما در کمال تعجب منطقه ای از شهرری به نام محله دولت آباد قیمت برخی از ساختمان ها به متری 120 میلیون تومان نیز می رسد. این اختلاف قیمت ناشی از اتفاقات متفاوتی می تواند باشد.

برای مثال برخی مناطق به دلیل هجوم خریداران از کشور های همسایه باعث این اختلاف قیمت می شود. مناطقی مانند دولت آباد شهرری و یا منطقه 22 چیتگر از این موضوع تبعیت می کنند.

میانگین قیمت ملک در چیتگر :

منطقه چیتگر یکی از مناطق توسعه یافته و پیشرفت کرده تهران است که طی چند سال اخیر افزایش قیمت زیادی داشته است .

این منطقه به دلیل ایجاد دریاچه چیتگر و بعد از آن شروع سازندگان به ساختن پروژه های بزرگ و لوکس در این منطقه رشد زیادی داشته است.

این منطقه دارای پروژه های خاصی همچون پروژه زاگرس چیتگر و پروژه ساحل 3 چیتگر می باشد که جزو پروژه های لوکس و ویژه این منطقه است.

امروزه پروژه های بسیار زیادی در منطقه چیتگر در حال ساخت و ساز است و بسیاری از آن ها در مرحله ساخت به صورت پیش فروش عرضه می شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته