دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 15:56

پوتین در پیامش به بشار اسد چه نوشت؟

رئیس‌جمهوری روسیه به‌دنبال انفجارهای اخیر در سوریه در پیامی با همتای سوری خود ابراز همدردی کرد.
کد خبر : 88115

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین در پیامی به بشار اسد علاوه بر ابراز تسلیت جان باختن ده‌ها نفر در رشته انفجارهای روز گذشته (دوشنبه) در دو شهر سوریه، این عملیات را محکوم و اعلام کرد که مسکو آماده همکاری با دمشق برای مقابله با تهدید تروریست‌های ضد سوری است.


شهرهای جبله و طرطوس در غرب سوریه روز گذشته (دوشنبه) شاهد وقوع هفت حمله تروریستی بود که رسانه‌ها شمار جان‌باختگان را تا 130 نفر اعلام کرده‌اند و داعش نیز مسئولیت این اقدام‌ها را برعهده گرفته است.


پوتین در پیام خود که پایگاه خبری کاخ کرملین آن را منتشر کرده، نوشته است: «روسیه ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت سوریه برای انفجارهای تروریستی، این رویدادهای اندوهبار را گواه دیگری بر ماهیت و حشیانه و ضدانسانی گروه‌های تروریستی می‌داند که جنگ خونینی را علیه سوری ها به راه انداخته‌اند.»


رئیس‌جمهوری روسیه در پیام خود بر آمادگی این کشور برای ادامه همکاری با سوریه در مقابله با تهدیدهای تروریستی تاکید و ابراز اطمینان کرده که تبهکاران مقصر در کشتار بی‌گناهان مجازات خواهند شد.
وزارت امور خارجه روسیه نیز با اعلام همدردی و تسلیت به دولت و ملت سوریه برای وقوع رشته انفجارهای پرتلفات تروریستی در دو شهر این کشور اعلام کرد که هدف از این اقدام های تروریست‌ها شکست آتس‌بس و آغاز دوباره درگیری‌هاست.


در بیانیه این وزارتخانه، حملات تروریستی در سوریه به شدت محکوم و اعلام شده است: «هدف از این اقدام ها ناکام کردن تلاش های بین المللی برای به نتیجه رساندن روند حل صلح آمیز بحران این کشور است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته