دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 خرداد 1395 - 15:49

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: همکاری شورای سیاستگذاری کیفیت با مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین سیاست های کلی ضروری است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همکاری شورای سیاستگذاری کیفیت کشور را با مجمع برای تدوین سیاست‌های کلی ضروری دانست و گفت: با توجه به تفویض وظیفه نظارت رهبری بر سیاست‌های کلی نظام به مجمع تشخیص مصلحت نظام و تدوین آیین‌نامه مناسب باید علاوه بر تشویق‌های مرسوم، ضمانت‌های اجرایی را برای جلوگیری از افت کیفی تولیدات تقویت کنیم.
کد خبر : 88113

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در آیین رونمایی از تمبر کیفیت و افتتاح باشگاه کیفیت با تأکید بر گستردگی پهنه کیفیت، ورود بخش خصوصی به این مقوله را برای کشور خوشایند دانست.


وی افزود:‌ با تدوین سیاست‌های کلی برای کیفیت و نظارت بر حسن اجرای آن، می‌توان از افت کیفی تولیدات داخلی جلوگیری کرد.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اگر چه مسایلی که جنبه امنیتی و ارتباط مستقیم با سلامت اجتماعی دارند برای حفظ کیفیت آنها حساسیت وجود دارد، یک جامعه برای توسعه همه‌جانبه، باید دامنه توجه به کیفیت را گسترش دهد.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اتفاق های این روزها برای شرکت خودروسازی فولکس را مصداقی از توجه به کیفیت دانست و تاکید کرد: باید سیستمی داشته باشیم تا هر کاری برای اتخاذ مجوز کیفیت از آن مسیر بگذرد.


وی داشتن شاخص را از ضرورت‌های توجه به کیفیت خواند و گفت: توجه ناقص به چند مورد، نتایج جامعی به دست نمی‌آورد و شرط موفقیت کیفیت توجه به جامعیت فعالیت‌هاست.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شورای کیفیت را کار پسندیده‌ای توصیف کرد و اظهار کرد: کشور برای جدیت در توجه به کیفیت، باید شورای سیاستگذاری و مصوبات آن را قانون لازم‌الاجرا بداند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأیید تقویت کیفیت را حتی در شعار و حرف مورد پسند همگان دانست و ادامه داد: هیچ‌کس نمی‌گوید که من طرفدار کالاها و تولیدات بنجل هستم و همه برای ارتقای کیفی تأکید می‌کنند.


در آغاز این آیین، عبدالله جاسبی رئیس شورای کیفیت کشور در سخنانی با تشریح اهداف تشکیل این شورا پیشنهاد کرد کمیته‌ای برای تدوین سیاست‌های کلی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل و همچنین نظارت بر حفظ و ارتقای کیفیت به بخش خصوصی سپرده شود.


بهروز ریاحی، دبیر کل شورای کیفیت نیز گفت: اعضای شورای سیاستگذاری کیفیت کشور و تعدادی از برگزیدگان پنج دوره برگزاری جشنواره کیفیت در این دیدار حضور دارند تا ضمن رونمایی از تمبر کیفیت کشور، باشگاه تلاشگران کیفیت کشور نیز امروز رسماً افتتاح شود.


همچنین در ادامه این آیین با امضای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پای تمبر کیفیت، به شکل نمادین از آن رونمایی شد و دکتر میرسپاسی و مهندس بهروز فروتن هم به بیان دیدگاه‌های خویش در خصوص ارتقای کیفیت و گستردگی دامنه آن پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته