دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

یک سوال از فدراسیونی‌ها و سیاسیون ورزش؛ ایران هم به هواپیمای النصر اجازه فرود نمی‌داد چه می‌شد؟

یک سوال از فدراسیونی‌ها و سیاسیون ورزش؛ ایران هم به هواپیمای النصر اجازه فرود نمی‌داد چه می‌شد؟
مسئولان فرودگاه ریاض اجازه نشستن هواپیمای پرسپولیس در فرودگاه ریاض را ندادند اما سوال این است اگر ما هم چنین رفتاری می کردیم چه می شد؟
کد خبر : 880862

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسئولان فرودگاه ریاض اعلام کردند حاضر نیستند اجازه فرود به هواپیمای کاروان پرسپولیس را با شرکت هواپیمایی قشم ایر بدهند.این مسئله قطعاً باید بررسی و علت آن مشخص شود، اما از هر منظر که به قضیه نگاه کنیم ماجرا مشکوک است.

طبعاً تحلیل کامل‌تر باید زمانی انجام شود که همه ابعاد قضیه روشن شود، اما سوال ما از مسئولان ورزش، فدراسیون فوتبال و کلاً سیاسیون حاضر در ورزش این است که اگر شرایط برعکس بود و در فرودگاه تهران به تیم النصر عربستان مجوز فرود نمی‌دادند، چه اتفاقی می‌افتاد؟

آیا عربستانی‌ها سکوت می‌کردند و یا با پروازی مجدد می‌آمدند؟ هنوز ماجرای بازی سپاهان و الاتحاد عربستان را فراموش نکرده‌ایم. ماجرایی که باعث شد بازیکنان و هواداران سپاهان متضرر شوند و در نهایت همان‌طور که کاملاً قابل پیش‌بینی بود کنفدراسیون فوتبال آسیا بازی را سه بر صفر به سود نماینده عربستان کرد.

یعنی یک حرکت کاملا سیاسی که هیچ ربطی به مستطیل سبز و بازیکنان سپاهان نداشت. حالا هم در حالی اعلام شده فرودگاه ریاض اجازه نشستن هواپیمای پرسپولیس را نداده که از این اتفاقات در عربستان خیلی کم رخ می‌دهد. طبعاً مسئولان ما هم باید این مسئله را به طور جدی پیگیری کنند، اما فراموش نکردیم که در ماجرای سپاهان امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت ما با طرف عربستانی صحبت کرده‌ایم و بازی دو تیم تکرار می‌شود.

واقعیت ماجرا این است که ما در بحث دیپلماسی ورزشی کاملاً عقب هستیم و اصلاً قابل مقایسه با عربستان نیستیم. متاسفانه سال‌هاست که حتی نمی‌توانیم حق خود را در کنفدراسیون فوتبال آسیا هم بگیریم چه برسد به نهاد‌ها و مراجع بالاتر که اصلاً قابل توصیف نیست.

در ماجرای اخیر هم شک نکنید هر طور که عربستانی‌ها بخواهند با ما بازی می‌کنند و در نهایت بازیکنان پرسپولیس با اعصاب خراب وارد عربستان خواهند شد. جالب این که در داخل کشور خودمان هنوز افرادی هستند که می‌گویند کنفدراسیون فوتبال آسیا تحت سیطره عربستان سعودی نیست!

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته