دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وقتی گود زورخانه پایش به حسینیه امام خمینی باز می‌شود؛

اتفاقی خاص با حضور ورزشکاران دهه نودی در حسینیه امام خمینی

اتفاقی خاص با حضور ورزشکاران دهه نودی در حسینیه امام خمینی
گاهی اوقات در دیدارهای صمیمانه مردمی با رهبر انقلاب اتفاقاتی رخ می‌دهد که حسابی به دلمان می‌چسبد، مانند کارستان دهه نودی‌های ورزشکار در گود زورخانه آن هم در حسینیه امام خمینی!
کد خبر : 880708

به گزارش گروه فرهنگ  جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروز چهارشنبه اول آذرماه در حالی دیدار صمیمانه ورزشکاران مدال‌آور بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو و دیگر قهرمانان ورزشی با رهبر انقلاب برگزار شد که این دیدار با اتفاقات جدیدی همراه بود.

آنچه که دیدار امروز را با سایر دیدارهای ورزشکاران با حضرت آیت‌الله‌العظمی سید علی خامنه‌ای تمایز می‌دهد نوای بسم‌الله، زنگ و ضرب زورخانه در حسینیه امام خمینی است.

اجرای حرکات ورزش باستانی توسط کودکان و نوجوانان دهه 90 ای جلوه خاص مراسم است که می‌خواندند: به یزدان ماه و کیان و سپهر/ 

به این گود و میدان که دارد نشان از علی

بگو از دل و جان علی یا علی/

به ورزش ز رسم کهن یاد کن/                    ز مردی و مردانگی یاد کن/

تو راه فتوت بگیر از علی/  تو دل شاد کن پوریای ولی

به نام خدا ورزش آغاز کن/   به سرپنجه مرشدت ناز کن

به میل و به کباده  سنگ و شنو/

 به نرمش به چرخش نما شاد نو/

در آخر دعا کن همه مسلمین/

  همه آنکه هستند یاور به دین/

در این دیدار آوش نوزاد چند ماهه ساره جوانمردی هم حضور دارد، او که با مادرش حتی بر روی سکوی مدال بازی‌های پاراآسیایی هانگژو رفته است، مهمان ویژه دیدار امروز است،

همین حضور این کوچولو مورد توجه رهبر انقلاب قرار می‌گیرد و می‌فرماید: از آن بانوی محترمی که با حجاب کامل پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی شد و آن بانوی ورزشکاری که هنگام اهدای مدال حاضر نشد با مرد نامحرم دست بدهد و نیز آن بانویی که با کودک خود روی سکوی مدال‌آوری رفت و با حرکت نمادین خود، احترام به خانواده و مادر را در دنیا برجسته کرد، صمیمانه تشکر می‌کنم.

 به گزارش آنا، کاروان ورزشی ایران در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو مقام دوم و در بازی‌های آسیایی رتبه هفتم را در بین کشورهای شرکت‌کننده کسب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته