دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون ستاد علم و فناوری؛

ایرانداک آزمایشگاه‌های حکمرانی طراحی کند

ایرانداک آزمایشگاه‌های حکمرانی طراحی کند
معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ایرانداک آزمایشگاه‌های حکمرانی طراحی کند.
کد خبر : 880378

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست آشنایی غلامرضا سلیمی، معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمد عسکریان، مدیر امور پژوهش و داوری، مدیر آموزش عالی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایرانداک یک‌شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ در ایرانداک برگزار شد.

در ابتدای این نشست برخی از سامانه‌های مدیریت اطلاعات علم و فناوری از جمله، سامانه همانندجو، پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج)، و پایگاه پیشنهاد‌های پژوهش در پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها (جهت)، برای بازدیدکنندگان تشریح شد. سپس سامانه مصورسازی پژوهش (مپ) که از جمله سامانه‌های پشتیبان پژوهش است، به ایشان معرفی شد. در ادامه بازدیدکنندگان با آزمایشگاه رسانه‌های اجتماعی و حکمرانی داده‌ها، آزمایشگاه طراحی سیاست علم و فناوری، و آزمایشگاه هوش مصنوعی و تحلیل داده آشنا شدند.

همچنین در این نشست غلامرضا سلیمی، معاون آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر زمینه‌های همکاری ستاد با ایرانداک گفت: یکی از درخواست‌های اصلی ما از ایرانداک طراحی آزمایشگاه‌های حکمرانی است. بعد از آن پویایی‌شناسی سیستم‌هاست، یعنی مسائل کلیدی را شناسایی کنیم. در ادامه وی با اشاره به سامانه همانندجو اضافه کرد: تحلیل داده‌ها مسئله دیگر برای همکاری با ایرانداک است. باید جلوی کسب‌وکار سایه‌نویسی گرفته شود. اگر بخواهیم حکمرانی مبتنی بر شواهد داشته باشیم ایرانداک می‌تواند کمک بزرگی به ما کند. در پایان نشستمحمدجواد ارشادی، معاون پژوهش و آموزش ایرانداک، اضافه کرد: ایرانداک در حوزه سیاست‌گذاری‌های مرتبط با آئین‌نامه نظام ارتقای مرتبه اعضای هیئت‌علمی، پیشنهادات خود را به شورا ارائه خواهد داد.

به گزارش آنا، معاون و مدیران ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از آزمایشگاه تعامل انسان و ماشین روبوداک و آرشیو ملی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته