دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سردار سلامی: بسیج کارآمدترین، قوی‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین نهاد در بحران‌ها است

سردار سلامی: بسیج کارآمدترین، قوی‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین نهاد در بحران‌ها است
سرلشکر سلامی گفت: بسیج فرمول حل همه مسائل به‌ظاهر لاینحل جامعه ما است. بسیج کارآمدترین قوی‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین نهادی است که سخت‌ترین بحرانی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل جامعه ما به‌واسطه آن آسان می‌شود.
کد خبر : 880342

به گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی خبرگزاری علم و فن‌آوری آنا، سردار حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست سراسری ۳۰ هزارنفری جبهه علمی فرهنگی بسیج اساتید کشور اظهار داشت: بسیج فرمول حل همه مسائل به‌ظاهر لاینحل جامعه ما است. بسیج کارآمدترین قوی‌ترین و نتیجه‌بخش‌ترین نهادی است که سخت‌ترین بحرانی‌ترین و پیچیده‌ترین مسائل جامعه ما به‌واسطه آن آسان می‌شود.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: زندگی برای مردم ما با بسیج سهل می‌شود. بسیج چشمه الهام و سرچشمه آرامش و تجلی‌گاه فضایل درخشان ملت عزیز ایران و حتی امت اسلام است. اگر به تاریخ پرتراکم این نهاد نیرومند نگاه کنیم از ابتدا تا به امروز بسیج با عنصر پیشگامی، آگاهی، جهاد، شهادت‌طلبی، فداکاری، وفاداری و میدان‌داری از آن حماسه باشکوه دفاع مقدس که راه را بر ائتلاف بزرگ تاریخ بست. راه غلبه را در هم تنیدگی امپراتوری‌ها بست. اذن غلبه به مستکبران نداد و سیاست‌های آن‌ها را آرزوهایشان را در درون حرکات عجیب و شکفت انگیز خود دفن کرد.

وی افزود: نام بسیج همه‌جا مترادفی شکوه بی‌نظیر و پیروزی قطعی در هر مقیاسی است. تا زمانی که بسیجی‌ها هنگام بلایا نخستین انسان‌هایی بودند که داوطلبانه و فداکارانه در لحظه‌های سخت به داد مردم رسیدند.

سرلشکر سلامی گفت: بسیج یک تجسم انسانی از نزول نصرت‌های الهی بر مردمان این سرزمین و حتی سرزمین‌های دیگر دانست. شما می‌توانید رد پای بسیج را در شامات برای دفاع از نوامیس مسلمین ببینید. بسیاری از پیکرهای بسیجی‌ها از دوردست آمدند. آن‌ها که مدافع حرم نام گرفتند اما این حرم آبرو، حیثیت و کرامت مسلمانان بود.

فرمانده کل سپاه اظهارکرد: آن‌ها رفتند تا مسلمانان عزیز از سوریه و دیگر سرزمین‌ها به خیابان‌های شهرهای اروپایی آواره نشوند. رفتند تا یک ملت از سختی و دفن شدن زیر چکمه امپراتوری‌ها نجات یابند و البته عملشان نتیجه‌بخش بود. آن‌ها بودند که قبله تکفیر را باقدرت سردار سلیمانی از صفحه سیاسی منطقه حذف کنند.

وی بابیان اینکه بسیج نقشه سیاسی جهان را تغییر می‌دهد، گفت: این تفکر افزایش‌یافته و از مرزها عبور کرده و توانسته جوانان کشورهای اسلامی را با منطق و آرمان‌ها و رسالت خود آشنا کند. این تفکر باعث شده تا آنان همچون جوانان ایرانی برای دفاع از هویت، سرزمین، مجد،عظمتشان و آرامششان آماده شوند. امروز بااراده‌ای پیوسته از بسیج در سرزمین‌های مختلف مواجه هستیم. سلامی تأکید کرد: انفصال به اتصال تبدیل و آرمان‌ها یکپارچه عمل می‌کنند به‌طوری‌که می‌توان نشانه‌های آن را در فلسطین، غزه، لبنان، یمن، افغانستان و ایران ببینیم. شما یک الگو و یک تفکر و یک اندیشه و یک ارمان را در منطقه می‌بینید. این پیوستگی جز اساسی‌ترین دستاوردهای بزرگی است که سال‌های اخیر حاصل‌شده است.

فرمانده سپاه بیان داشت: جهان اسلام مفهومی واقعی در صفحه زمین یافته است. جهان اسلام از مفهوم ساده در ادبیات سیاسی و نقشه جغرافیای سیاسی به یک واقعیت مجسم و عینی و قابل عمل و روی زمین تبدیل‌شده است و این به این معنی است که جهان اسلام علاوه بر حاکمیت در حال تجدید بنای قدرت عظیم در سطح منطقه غرب آسیا، خلیج‌فارس و شرق آسیاست و نقطه توقفی بر این اندیشه وجود ندارد.

سرلشکر سلامی خاطرنشان کرد: آنچه ما در حال مشاهده آن هستیم یک پدیده شگفت‌انگیز است. در ادبیات مرسوم سیاسی وقتی از عناصر قدرت ملی سخن گفته می‌شود معمولاً به اجزا و مؤلفه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، ژئوپلیتیک و فرهنگی اشاره می‌شود اما ایران عزیز از عناصری متمایز و مجزا علاوه بر این عناصر برخوردار است. اتفاقاً این عناصر یک تفاضل ایجاد می‌کند و نه تفاوت. تفاضل به همان مفهوم یک برتری و فضیلت است، عناصری که ما به‌وسیله آن توانسته‌ایم خطرناک‌ترین توطئه‌های تاریخ و قدرتمندترین تهدیدات تاریخ را علیه یک کشور خنثی کنیم و توانستیم با عبور از همه سختی و تهدید و خطرها فرصت‌هایی را برای تراز بخشی قدرتمان در دستگاه مختصات بین‌المللی ایجاد کنیم.

فرمانده سپاه گفت: این عناصر همچنان فعال‌اند و کارآمد. در یک مقایسه مهم‌ترین عنصری که قدرت ساز و مولدساز و الهام‌بخش است  رهبری است.وقتی آمریکایی‌ها در پهنه آسیب‌پذیری خود مطلب نوشتند مهم‌ترین نقطه‌ضعف خود را فقدان یک رهبری کاریزما دانستند. رهبری که قابلیت تکثیر در شخصیت، ذهن، باور، اعتقاد و ایمان و در قلوب جامعه داشته باشد و در ادامه گفتند که علاوه بر آن در حاکمیت آمریکا چیزی به نام حکمت مفقود است.

وی بیان داشت: آمریکا قدرت تبدیل قدرت به منفعت را ازدست‌داده است. امریکا صاحب قدرت است اما توانایی تبدیل قدرت به منفعت سیاسی را ندارد. این‌ها می‌گویند قبلاً دیگران هزینه می‌کردند ما منفعت می‌بردیم اما امروز ما هزینه می‌کنیم و انقلاب اسلامی منفعتش را می‌برد.

سرلشکر سلامی اذعان داشت: اسلام خود قدرت آفرین است به‌نحوی‌که با تکیه‌بر وحدت، انسجام، روح جهاد، شهادت، ارمان طلبی عمل فراتر از مرزها قدرت ساز عمل می‌کند.

وی گفت: مردم در ایران یک وجهه متمایز دارند چون متصل به مکتب و رهبری هستند و این سه ضلع ساختمان مرکزی اسلامی است که از دوران پیامبر بوده؛  این سه عنصر در ترکیب باهم معجزه شگفت‌انگیز پیروزی‌های غیرقابل‌باور را رقم می‌زنند.

فرمانده سپاه گفت: سال گذشته همان کسانی که در ابهام زندگی می‌کردند و با معماهای دردناک آینده روبه‌رو بودند تصوری برایشان ایجادشده بود که ایران دچار بی‌تعادلی بازگشت‌ناپذیر شده است اما امسال می‌بینیم که این تعادل چگونه بازگشته و قدرت‌ترمیم پذیری نظام به آن‌ها نشان داده‌شده است. هرچه قدر می‌خواهند این نظام را تغییر شکل دهند باز به حالت قبل بازمی‌گردد. این قدرت بازگشت‌پذیری جز مسلمات این نظام است. امروز ایران نقطه مرکزی تحولات منطقه‌ای است.

وی در ادامه بیان داشت: دانشگاه امروز ساحت علم، حکمت، آگاهی و ایمان است و اساتید علمدار علم در جامعه هستند. راه قوی شدن ما از طریق علم می‌گذرد. دانایی و دانش یعنی حکمت و علم این دو عناصر اصلی پیشرفت ما در جهان‌اند و هر کشوری تا عالم نشود و مهد انتشار اندیشه نباشد به آن احترام و عظمت و شکوهی که شایسته آن است نمی‌رسد.نقش اساتید برای قوی کردن ایران نقش اول، پیشران، پیش‌گام و تعیین‌کننده است. جوانانی که امروز برای آینده فردا آماده می‌شوند تا ما را بی‌نیاز کنند در دانشگاه ساخته می‌شوند و فرصت بسیار استثنایی در این مقطع در اختیار ماست. ایران شایسته بزرگ بودن است.

این فرمانده ارشد نظامی خاطرنشان کرد: در تحولات اخیر تمام سرمایه‌های صهیونیست و امریکا به باد رفت. هرچه آمریکا سیطره سیاسی ایجاد کرده بود تا بتواند ارزش‌های کاذب آمریکایی را بسط دهد، به‌یک‌باره فروریخت. آمریکایی‌ها با مفاهیم دموکراسی، حقوق بشر، آزادی، رفاه به‌ظاهر شیک و جهان پسند سخن می‌گفتند اما در حوادث اخیر نقاب زیبای آمریکایی‌ها کنار رفت و هویت اصلی آن‌ها  بسیار عریان به همه جهان نشان داده شد و جهان تبدیل شد به یک نمایشگاه  از واقعیت لیبرال دموکراسی آمریکایی.

وی تأکید کرد: سقوط ارزش اخلاقی عامل سقوط تمدن‌ها است. امروز جهان با سقوط آزاد ضد ارزش‌های اخلاقی امریکا و غرب آشنا می‌شود. امریکا با تمام دامنه‌های گسترش و قدرتی که دارد اما امروز تمام تمرکز خود را بر کشتن کودکان در اتاق مراقبت‌های ویژه در بیمارستانی در غزه گذاشته است. کشتن کودکان برای او پیروزی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته